سازمان همکاری اسلامی خواستار لغو فوری حبس خانگی مردم کشمیر توسط هند شد
سازمان همکاری اسلامی خواستار لغو فوری حبس خانگی مردم کشمیر توسط هند شد
سازمان همکاری اسلامی همزمان با برگزاری اجلاس عمومی سازمان ملل خواستار لغو فوری حبس خانگی مردم کشمیر و آزاد شدن زندانیان سیاسی شد.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم به نقل از اکسپرس نیوز، سازمان همکاری اسلامی با صدور بیانیه ای اعلام کرد: بیش از ۵۰ روز است مردم مسلمان کشمیر به دلیل برقراری حکومت نظامی توسط هند در منازل خود حبس شده اند.

نهادهای بین المللی با توجه ویژه به وضعیت مسلمانان این منطقه باید برای رفع حبس خانگی و بازگشت شرایط به اوضاع عادی تلاش کنند.

این سازمان ضمن ابراز نگرانی از بی توجهی به حقوق بشر در کشمیر تصریح کرد: تکلیف این منطقه باید مشخص شود و سرنوشت مردم توسط خود آنها انتخاب شود.

در بیانیه سازمان همکاری اسلامی آمده است: نظامیان هندی علیه اعتراضات مسالمت آمیز مردم از تسلیحات ممنوع نظامی استفاده می کنند و همین موجب کشته و زخمی شدن هزاران نفر در کشمیر شده است.

این سازمان تاکید کرده است: تغییر وضعیت کشمیر و لغو خود مختاری منطقه اتفاق بدی است که باعث برهم خوردن آرامش و ثبات در منطقه شده است.

گفتنی است هند از ۵۴ روز پیش با لغو خود مختاری جامو و کشمیر در پی به اقلیت کشیدن مسلمانان منطقه است .

نظامیان هندی با اعمال حکومت نظامی ۵۴ روز است مردم کشمیر را در منازلشان زندانی کرده اند و اوضاع در این منطقه به شدت بحرانی شده است.

هند طی ۳ دهه اخیر حدود ۱۰۰ هزار نفر از مردم کشمیر را کشته و باعث مفقود الاثر شدن ۱۰ هزار نفر دیگر شده است.