سازوکار ویژه مالی با اروپا صرفا برای خرید دارو و مواد غذایی نیست
سازوکار ویژه مالی با اروپا صرفا برای خرید دارو و مواد غذایی نیست

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه سازوکار مالی اروپا مدتی است که تحت بررسی قرار دارد، گفت: این سازوکار صرفا برای خرید دارو و مواد غذایی نیست. به گزارش واحد سیاسی خبرگزاری صبح اقتصاد بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری در مورد سفر ظریف به قطر، گفت: سیاست‌های منطقه‌ای جمهوری اسلامی، سیاست […]

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه سازوکار مالی اروپا مدتی است که تحت بررسی قرار دارد، گفت: این سازوکار صرفا برای خرید دارو و مواد غذایی نیست.

به گزارش واحد سیاسی خبرگزاری صبح اقتصاد بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری در مورد سفر ظریف به قطر، گفت: سیاست‌های منطقه‌ای جمهوری اسلامی، سیاست های قبلی است و بر همکاری و گفتگو با کشورهای منطقه مبتنی است. برای اینکه بتوانیم مواضع خود را بیان کنیم و نگاهی به آینده داشته باشیم، در این نشست حضور یافتیم.

وی ادامه داد: نشست قطر نشست جدیدی نبود اما با توجه به موقعیتی که می‌توانست برای ما فراهم کند، این سفر یک روزه انجام گرفت و فرصت خوبی برای گفتگو با مقامات منطقه و خارج از منطقه به خصوص گفتگو و رایزنی با مقامات قطر، فراهم شد.

قاسمی گفت: امیدوارم واقعیت‌ها بتواند خود را در منطقه نشان دهد و ما نیز بتوانیم در مسیر درستی با کشورهای منطقه همکاری داشته باشیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص اجرای سازو کار مالی اروپا گفت: این سازوکار مدتی است که تحت بررسی قرار دارد و سازوکاری برای تسهیل مبادلات ایران با اتحادیه اروپاست. این سازوکار شامل اقلام بسیاری می‌شود که در این سبد کالایی می‌تواند دارو، مواد غذایی و سایر کالاها قرار گیرد؛ این مکانیزم می تواند با سایر کشورها هم برقرار شود.

وی تاکید کرد: این سازوکار صرفا برای خرید دارو و مواد غذایی نیست و سرمایه گذاری صنعتی و اقتصادی هم باید جای خود را در این سبد کالایی پیدا کند./منبع مهر