کرج – مدیرکل دفتر بهداشت سازمان دامپزشکی کشور به تولید سالانه یک میلیارد جوجه یک‌روزه در کشور اشاره و بر اهمیت تأمین واکسن طیور تأکید کرد. به گزارش خبرنگار مهر، دکتر فرشاد طهرانی بعدازظهر چهارشنبه ضمن بازدید از موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی با اشاره به نقش مهم این موسسه در خودکفایی کشور در […]

کرج – مدیرکل دفتر بهداشت سازمان دامپزشکی کشور به تولید سالانه یک میلیارد جوجه یک‌روزه در کشور اشاره و بر اهمیت تأمین واکسن طیور تأکید کرد.
به گزارش خبرنگار مهر، دکتر فرشاد طهرانی بعدازظهر چهارشنبه ضمن بازدید از موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی با اشاره به نقش مهم این موسسه در خودکفایی کشور در حوزه فرآورده‌های دام و طیور، اظهار کرد: موسسه رازی در مقاطع بسیار حساس به کمک سازمان دامپزشکی آمده و در حوزه واکسن بخش بسیار مهمی از نیاز کشور را تأمین می‌کند.
طهرانی قدمت این موسسه را درزمینهٔ تولید فرآورده‌های بیولوژیک بالا دانست و گفت: فعالیت این موسسه در حوزه تولید واکسن‌های دام و طیور ظرفیت بسیار خوبی برای سازمان دامپزشکی محسوب می‌شود.
وی با اشاره به اینکه این موسسه در بخش تحقیقات و فعالیت‌های آزمایشگاهی نیز اقدامات قابل‌توجهی انجام می‌دهد، افزود: سالانه حدود یک میلیارد جوجه یک‌روزه در کشور تولید می‌شود.
به گفته مدیرکل دفتر بهداشت و مبارزه با بیماری‌های طیور، زنبورعسل و کرم ابریشم سازمان دامپزشکی کشور تأمین واکسن طیور توسط موسسه رازی به‌ویژه در شرایط تحریم‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است این مهم با سلامت جامعه در ارتباط است.
طهرانی در بخش دیگری به نقش این موسسه در خودکفایی و تأمین گوشت مرغ و تخم‌مرغ اشاره کرد و گفت: امیدواریم موسسه رازی و سازمان دامپزشکی بتوانند با همکاری‌های گسترده‌تر فعالیت‌های مربوط به حوزه دام و طیور را گسترش دهند.