سامانه بارشی فردا به تدریج از کشور خارج می‌شود
سامانه بارشی فردا به تدریج از کشور خارج می‌شود
امروز به‌جز نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان در سایر مناطق کشور بارندگی به شکل باران رخ خواهد داد.

به گزارش واحد اجتماعی خبرگزاری صبح اقتصاد امروز به‌جز نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان در سایر مناطق کشور بارش خواهیم داشت، بارش در شمال غرب، برخی از مناطق غرب کشور، استان‌های محدوده زاگرس مرکزی، برخی نقاط استان‌های واقع در دامنه‌های رشته کوه البرز و شمال شرق به شکل برف یا باران و در ارتفاعات این مناطق و ارتفاعات استان‌های کرمان و فارس به‌صورت برف خواهد بود.”سامانه بارشی فردا به تدریج از کشور خارج می‌شود

بارش در مناطق جنوبی کشور گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد است و در برخی نقاط استان‌های فارس، بوشهر، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان بارش تگرگ دور از انتظار نیست.

بارش امروز در استان‌های فارس، بوشهر، نیمه شمالی کرمان، جنوب یزد، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، نیمه شرقی خوزستان، مرکزی، قم و گیلان شدت بیشتری دارد.

از صبح فردا به‌تدریج بارش در نیمه غربی کشور تضعیف می‌شود و عمده بارش‌ها در استان‌های ساحلی خزر، شمال شرق، شرق و جنوب شرق خواهد بود، به‌تدریج سامانه بارشی طی فردا از کشور خارج می‌شود.

طی روز سه‌شنبه در جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان بارش رخ می‌دهد و طی روز چهارشنبه در استان گیلان بارش پراکنده خواهیم داشت.

روز پنجشنبه در استان‌های گیلان، مازندران، برخی نقاط گلستان و خراسان شمالی بارش پراکنده دور از انتظار نیست، دریای خزر و خلیج فارس تا روز دوشنبه مواج پیش‌بینی می‌شود.

مهدی ولی پور  درباره جزئیات آخرین امدادرسانی‌ها در سیل استان خوزستان، گفت: بر اساس اعلام هشدارهای سازمان هواشناسی در تاریخ ۶ و ۱۰ آذر ماه، در خصوص تشدید فعالیت سامانه بارشی به ویژه شمال و شرق خوزستان و رخداد بارش باران آماده باش لازم به استان‌ها اعلام شد.

وی با توضیح درخصوص اقدامات انجام شده برای مواجهه با شرایط جوی پیش بینی شده در کشور، عنوان کرد: پس از اعلام احتمال وقوع سیل و آب گرفتگی در استان خوزستان، وضعیت آماده باش و نارنجی از سوی سازمان امداد و نجات به مراکز امداد و نجات هوایی در سطح کشور اعلام شد. به دنبال آن نیز اطلاعات لازم با مرکز پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور، تهیه نقشه مربوط به تغییرات شرایط جوی و جلسه با استان‌های فعال در عملیات سیل و آبگرفتگی در استان‌های معین انجام شد.

رئیس سازمان امداد و نجات کشور با توضیح درخصوص جزئیات سیل اخیر در استان‌های جنوبی کشور، خاطرنشان کرد: ۸ استان خوزستان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، قزوین، ایلام، گلستان و لرستان در سیل اخیر درگیر بودند و به ۱۳۷ شهر، روستا و منطقه عشایرنشین امدادرسانی شده است.

  • منبع خبر : مهر