سامسونگ، اوپو و هواوی تولید گوشی‌های انعطاف‌پذیر را کلید زدند
سامسونگ، اوپو و هواوی تولید گوشی‌های انعطاف‌پذیر را کلید زدند

منابع آگاه در گفتگو با وب‌سایت Digitimes از ورود هواوی، سامسونگ و اوپو به بازار تولید گوشی‌های هوشمند انعطاف پذیر یا نمونه‌های مجهز به دو صفحه‌نمایش با قابلیت تاشدن خبر داده‌اند. پس از رونمایی ZTE از گوشی چشم‌نواز و متفاوت Axon M با دو صفحه‌نمایش و لولایی که در میان آن‌ها قرار گرفته است حالا منابع خبری مدعی شده‌اند شرکت‌های هواوی، […]

منابع آگاه در گفتگو با وب‌سایت Digitimes از ورود هواوی، سامسونگ و اوپو به بازار تولید گوشی‌های هوشمند انعطاف پذیر یا نمونه‌های مجهز به دو صفحه‌نمایش با قابلیت تاشدن خبر داده‌اند.

پس از رونمایی ZTE از گوشی چشم‌نواز و متفاوت Axon M با دو صفحه‌نمایش و لولایی که در میان آن‌ها قرار گرفته است حالا منابع خبری مدعی شده‌اند شرکت‌های هواوی، سامسونگ و اوپو هم تولید محصولاتی مشابه را کلید زده‌اند.

گوشی‌های انعطاف‌پذیر، تاشو، خم‌شدنی یا هر نامی که برای واژه Foldable درنظر بگیرید، از جذابیت محصولات تولید شده برپایه این ایده، کم نخواهد کرد. شرکت ZTEبه تازگی با رونمایی از Axon M، محصولی جذاب را برپایه این ایده به مرحله تولید رساند و حالا به نظر می‌رسد محبوبیت این محصول تا اندازه‌ای بوده است که شرکت‌های دیگری هم برای ورود به این عرصه مشتاق شوند. اوپو، هواوی و سامسونگ از جمله شرکت‌هایی هستند که در عصر محبوبیت گوشی‌های هوشمند مجهز به المان‌های متفاوت، توسعه محصولاتی مجهز به دو صفحه‌نمایش را کلید زده‌اند. در این راستا،Oppo به تازگی پتنتی را برای توسعه گوشی‌های هوشمند مجهز به دو صفحه‌نمایش به ثبت رسانده و سامسونگ نیز سال‌هاست که پیگیر بهره‌برداری از طرحی مشابه است.

منابع آگاه در گفتگو با Digitimes مدعی شده‌اند Axon M با طراحی متفاوت، اشتیاق تازه‌ای را در میان شرکت‌های تولیدکننده گوشی‌های هوشمند ایجاد کرده تا این برندها نیز به دنبال توسعه محصولاتی مشابه باشند. بنابر ادعای منابع آگاه، هواوی هم تمرکز خود را روی توسعه یک گوشی هوشمند مجهز به دو صفحه‌نمایش گذاشته است. حتی گفته می‌شود این شرکت چینی، پیش از پایان سال آینده میلادی از محصولی با این ساختار، رونمایی خواهد کرد.

همان‌طور که گفتیم، اوپو هم از جمله شرکت‌هایی است که حق ثبت اختراعی را برای تولید یک گوشی هوشمند مجهز به صفحه‌نمایش انعطاف‌پذیر به ثبت رسانده است اما این طرح، متفاوت با ساختاری است که در ZTE Axon M شاهد بوده‌ایم. این گوشی هوشمند، از دوربینی مستقل در قسمت جلویی بهره می‌برد که با تاشدن گوشی، به دوربین پشتی تبدیل می‌شود. این طرح، ساختاری کاملاً متفاوت و عجیب دارد زیرا در آن تنها قسمت بالایی صفحه‌نمایش، منعطف بوده و می‌تواند به سمت پشت متمایل شود.

در نهایت، بدنیست بدانید منابع آگاه در گفتگو با وب‌سایت Slashgear مدعی شده‌اند الجی دیسپلی نیز در حال توسعه صفحه‌نمایش‌هایی انعطاف پذیر است که در تعامل با متخصصان شرکت اپل به مرحله تولید خواهد رسید. گفته می‌شود الجی تا پیش از سال ۲۰۲۰ میلادی این طرح‌ها را به مرحله بهره‌برداری خواهد رساند اما توضیحات بیشتری در این خصوص ارائه نشده است.