وزیر راه و شهرسازی باید به ایرادها در سانحه سقوط هواپیمای آسمان پاسخ دهد
وزیر راه و شهرسازی باید به ایرادها در سانحه سقوط هواپیمای آسمان پاسخ دهد

حسین هاشمی تختی روز شنبه در حاشیه گشایش پنجمین نمایشگاه بین المللی دریایی در بندرعباس اظهار کرد: پس از وقوع حادثه هواپیمایی ATR و بروز برخی مشکلات در حوزه حمل و نقل و مسکن، موضوع استیضاح وزیر راه و شهرسازی را دنبال می کنیم. وی بیان کرد: در این حوزه تلاش خواهیم کرد منطقی عمل […]

حسین هاشمی تختی روز شنبه در حاشیه گشایش پنجمین نمایشگاه بین المللی دریایی در بندرعباس اظهار کرد: پس از وقوع حادثه هواپیمایی ATR و بروز برخی مشکلات در حوزه حمل و نقل و مسکن، موضوع استیضاح وزیر راه و شهرسازی را دنبال می کنیم.

وی بیان کرد: در این حوزه تلاش خواهیم کرد منطقی عمل کنیم و تحت تاثیر نگاه‌ های سیاسی قرار نگیریم.
نماینده بندرعباس در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: به هیچ عنوان زد و بندی بین کمیسیون عمران و وزیر راه و شهرسازی در این حوزه وجود ندارد.
هاشمی تختی گفت: تاکید ما بر این است که وزیر راه و شهرسازی به ایرادها در سانحه سقوط هواپیمای شرکت آسمان و مشکلات حوزه حمل و نقل و مسکن پاسخ دقیق دهد.
وی هدف از استیضاح را کمک به دولت در سطح کلان عنوان کرد و ابراز داشت: نگران این نیستیم که کسی به ما برچسب بزند. عضو کمیسیون عمران مجلس اظهار کرد: اگر مشخص شود کوتاهی از سوی وزیر راه و شهرسازی انجام شده است، محکم پای اسیتضاح می ایستیم.
احمد مرادی دیگر نماینده بندرعباس در مجلس شورای اسلامی در آیین گشایش پنجمین نمایشگاه بین المللی دریایی بندرعباس گفت: ۶۰ درصد از ذخایر انرژی جهان در خلیج فارس قرار دارد و این موضوع افزایش سرمایه گذاری داخلی و خارجی را در طول سواحل ایران ضروری کرده است.
وی افزود: ظرفیت های بی بدیلی برای سرمایه گذاری در سواحل جنوبی و استان هرمزگان وجود دارد تا بتوانیم با استفاده از این فرصت طلایی فاصله خود را با کشورهای منطقه کاهش و جایگاه خود را ارتقا بخشیم.
این عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه توسعه دریا محور یکی از مهمترین برنامه های رشد اقتصاد ملی است، گفت: در صورتی که توسعه اقتصاد ملی در دریا متمرکز شود، اداره کردن ۸۰ میلیون نفر جمعیت کشور کار سختی نخواهد بود.
نماینده بندرعباس، قشم، حاجی آباد، ابوموسی و بندرخمیر در مجلس افزود: بدون شک سازمان بنادر و دریانوردی در توسعه دریا محور کشور نقش بسیار مهمی دارد و با حمایت های این سازمان می توانیم شاهد حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی در حوزه دریایی و بندری کشور باشیم.
مرادی گفت: ایران با پنج هزار و ۸۰۰ کیلومتر نوار ساحلی و استان هرمزگان با یک هزار و ۱۰۰ کیلومتر ساحل فرصت بی نظیری برای سرمایه گذاری دارد و بخش خصوصی می تواند از این ظرفیت مناسب استفاده کند.
پنجمین نمایشگاه بین المللی دریایی با عنوان فرصتی برای معرفی توانمندی ها و زمینه های سرمایه گذاری دریایی و بندری با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی، فرماندهان نظامی و انتظامی و مسئولان ارگان های دریایی کشور در بندرعباس آغاز به کار کرد و تا هفتم اسفند ماه ادامه دارد.
۷۳ شرکت داخلی و خارجی در پنجمین نمایشگاه بین المللی دریایی که در بندرعباس برپا شده، حضور دارند.