“سباستین کورتس” جوان رسما صدر اعظم اتریش شد
“سباستین کورتس” جوان رسما صدر اعظم اتریش شد

مراسم ادای سوگند دولت ائتلافی جدید اتریش امروز توسط رئیس جمهور این کشور برگزار شده و سباستین کورتس به عنوان جوان ترین رئیس دولت اروپا به صدر اعظمی جدید اتریش منصوب شد. به نقل از رسانه های اتریشی، مراسم ادای سوگند دولت ائتلافی جدید آلمان متشکل از حزب مردم سباستین کورس و حزب افراطی آزادی […]

مراسم ادای سوگند دولت ائتلافی جدید اتریش امروز توسط رئیس جمهور این کشور برگزار شده و سباستین کورتس به عنوان جوان ترین رئیس دولت اروپا به صدر اعظمی جدید اتریش منصوب شد.

به نقل از رسانه های اتریشی، مراسم ادای سوگند دولت ائتلافی جدید آلمان متشکل از حزب مردم سباستین کورس و حزب افراطی آزادی اتریش به ریاست هانس کریستین اشتراخه امروز با حضور “فان در بلن”، رئیس جمهور این کشور برگزار شده و سباستین کورس ۳۱ ساله رسما به عنوان جوان ترین رئیس دولت در اروپا و صدر اعظم جدید اتریش جانشین کریستین کرن از حزب سوسیال دموکرات شد.

در مراسم تحلیف امروز سباستین کورس از طرف رئیس جمهور اتریشبه عنوان صدر اعظم و “هاینس کریستین اشتراخه”، رئیس حزب آزادی اتریش به عنوان معاون وی انتخاب شد.

دو حزب مردم و آزادی اتریش جمعه شب بعد از آخرین دور مذاکرات طولانی مدت برای تشکیل دولت ائتلافی آینده به توافق دست یافتند.

سباستین کورس تاکید کرده است که اتریش روند طرفدارانه از اروپای خود را در پیش خواهد گرفت و در همین راستا وی قرار است فردا (سه شنبه) در اولین سفر خارجی خود به بروکسل سفر کند و همچنین با سران اتحادیه اروپا درباره ریاست دوره‌ای کشورش در نیمه دوم سال ۲۰۱۸ گفت و گو کند.

دولت ائتلافی جدید اتریش همچنین می خواهد مناسبات خود با کشور همسایه آلمان را نیز تعمیق بخشد.

وی در گفت و گویی با نشریه بیلد آلمان در آستانه مراسم تحلیف دولت جدید اتریش اظهار داشت که ما ارتباطات زیادی در زمینه های انسانی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی با آلمان داریم. آلمان یک همسایه مهم و مهم ترین شریک تجاری اتریش است. من از ادامه همکاری ها با دولت جدید آلمان و بخصوص صدر اعظم این کشور بخصوص در راستای تعمیق روابط عالی دو جانبه همچنین در اتحادیه اروپا خوشحال می شوم.

سباستین کورس در دولت ائتلافی قبلی با سوسیال دموکرات ها به صدر اعظمی کریستین کرن، وزیر امور خارجه بود. در انتخابات پارلمانی اکتبر، حزب مردم اتریش به ریاست سباستین کورس به عنوان قوی ترین حزب به پارلمان راه یافت و سوسیال دموکرات ها اعلام کردند که تصمیم دارند به اپوزیسیون بپیوندند.

سباستین کورس در دوران وزارت امور خارجه اتریش به عنوان یکی از منتقدان سرسخت سیاست مهاجرت و پناهندگی صدر اعظم آلمان مطرح بود. وی آشکارا از مخالفان توافق پناهندگان اتحادیه اروپا با ترکیه بود که با تلاش های فراوان برلین منعقد شد.

حزب افراطی آزادی اتریش نیز در دولت ائتلافی جدید بسیاری از مسئولیت های کلیدی از جمله مسئولیت وزارت امور خارجه، کشور و دفاع این کشور را عهده دار شده و نقش پررنگی خواهد داشت.

دولت ائتلافی جدید اتریش به مدت پنج سال بر سر کار بوده و با توجه به سیاست های ضد مهاجرتی و مشکوک به اروپایی که دارد می تواند برای این اتحادیه دردسر ساز شود.