ستاد تکریم مردم در تمامی سطوح وزارت کشور تشکیل شده است
ستاد تکریم مردم در تمامی سطوح وزارت کشور تشکیل شده است

وزیر کشور با بیان اینکه ستاد تکریم مردم در تمامی سطوح وزارت کشور تشکیل شده است، تاکید کرد: تلاش کرده ایم هم در حوزه داخلی و هم در ارتباط با مردم پاسخ درخوری برای ارائه داشته باشیم.  عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در اجلاس ملی گزارش پیشرفت ها و راهکارهای رفع موانع تحقق حقوق شهروندی […]

وزیر کشور با بیان اینکه ستاد تکریم مردم در تمامی سطوح وزارت کشور تشکیل شده است، تاکید کرد: تلاش کرده ایم هم در حوزه داخلی و هم در ارتباط با مردم پاسخ درخوری برای ارائه داشته باشیم.

 عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در اجلاس ملی گزارش پیشرفت ها و راهکارهای رفع موانع تحقق حقوق شهروندی که صبح امروز با حضور رئیس جمهور برگزار شد، گفت: وزارت کشور با توجه به ابعاد فعالیت های خود در عرصه های اجتماعی، سیاسی، امنیتی و انتظامی و … مسئولیت های زیادی را در خصوص تحقق حقوق شهروندی بر عهده دارد.

وی افزود: تلاش کرده ایم هم در حوزه داخلی و هم در ارتباط با مردم پاسخ درخوری برای ارائه داشته باشیم.

وزیر کشور با بیان اینکه بر اساس برنامه ریزی های انجام شده توانسته ایم ۲۰ درصد پست های مدیریتی را به بانوان اختصاص دهیم، اظهار داشت: بر این اساس ۲۱۶۷ نفر از بانوان را در سطوح مدیریتی و دهیاری ها مشغول به کار هستند.

رحمانی فضلی ادامه داد: در زمینه امنیت، شورای امنیت و شورای تامین استان ها با تلاش فراوانی که انجام دادند موفق به کاهش ۵ درصدی سرقت، ۱۴ درصد جعل اسناد و ۱۰ درصد شرارت در سطح کشور شدیم که باعث ایجاد بستر امنی در جامعه شد.

وزیر کشور مشارکت در تعیین حق سرنوشت را یکی دیگر از زمینه های حقوق شهروندی برشمرد و خاطرنشان کرد: چهار انتخابات در دو مرحله برگزار شد که در ۱۴۴ شهر انتخابات به صورت کاملا الکترونیکی برگزار شد و موجب توسعه حق سرنوشت مردم در جامعه شد.

وی با اعلام این موضوع که در تمام سطوح سلسله مراتب وزارت کشور ستاد تکریم مردم و جلب رضایت ارباب رجوع ایجاد شده است، گفت: در حوزه حریم خصوصی دستورالعمل نصب دوربین های مداربسته و دستورالعمل پرواز پهپاد های غیرنظامی را تدوین کرده ایم.

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: در دولت تدبیر و امید خانه احزاب پس از تعطیلی هشت ساله در سال نخست دولت بازگشایی شد و دفاتر آن در استان ها نیز دایر شد.

وزیر کشور با بیان اینکه امروز در ۳۴۰ شهرستان، احزاب دارای دفاتر فرعی هستند، گفت: در دولت تدبیر و امید ۵۵ مورد مجوز تاسیس حزب و تمدید پروانه سیاسی را داشته ایم و با افتخار اعلام می کنیم در دولت تدبیر و امید هیچ حزبی منتظر مجوز تاسیس نبوده است. در چهارسال گذشته ۱۳۰ کنگره سراسری احزاب برگزار شده است.

وی افزود: در مراسم روز دانشجو امسال هزار مورد سخنرانی و جلسات مختلف در دانشگاه های کشور در امنیت کامل برگزار شد و هیچ مورد امنیتی در این مراسم ها رخ نداد.

رحمانی فضلی با بیان اینکه لایحه ای برای سمن ها آماده شده که به مجلس ارائه خواهد شد، گفت: در دوره های گذشته سمن ها چند سال در انتظار اعطای مجوز بودند. در دولت تدبیر و امید هیچ سمنی بیش از یک ماه منتظر مجوز نخواهد بود.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: در حوزه تامین اجتماعی برای اولین بار در این دولت ۵ جلسه با حضور سران قوا و مسئولین در حضور رهبر انقلاب برای پیگیری موضوعات مرتبط با آسیب های اجتماعی برگزاری شد که مصوبات این جلسات امروز به سرعت در حال پیگیری برای برطرف کردن آسیب های اجتماعی است.

وی با بیان اینکه وزارت کشور بیشترین سطح تماس و مشارکت فرهنگی را با مردم در مناطق مختلف کشور دارد، گفت: در مناطقی که اکثریت اهل سنت حضور دارند، فرمانداران، بخشداران و دهیاران را از بین عزیزان اهل سنت انتخاب کرده ایم. در حوزه تدریس زبان کردی و ترکی در دانشگاه ها نیز اقدام کرده ایم و تدریس زبان ترکمنی در استان گلستان نیز در حال پیگیری است.

وزیر کشور در پایان با اشاره به اینکه دولت یازدهم و دوازدهم بیشترین منابع را برای توسعه روستاها تخصیص داده است، اظهار داشت: از سال ۸۲ تا کنون ۱۰ هزار میلیارد تومان به بحث توسعه روستاها اختصاص داده شده است که ۷۳ درصد آن در دولت تدبیر و امید بوده است.