سخنگوی ارتش یمن: بزرگترین لانه تروریست‌های وابسته به دشمن را هدف گرفتیم
سخنگوی ارتش یمن: بزرگترین لانه تروریست‌های وابسته به دشمن را هدف گرفتیم
سخنگوی نیروهای مسلح یمن با انتشار فیلمی از جزئیات بزرگترین عملیات ارتش در استان البیضاء خبر داد که به کشته و زخمی شدن و اسارت ۲۵۰ تن از نیروهای ائتلاف متجاوز عربی منجر شد.

به گزارش واحد بین الملل خبرگزاری صبح اقتصادبه نقل از المیادین، یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن جمعه در یک کنفرانس مطبوعاتی با انتشار ویدئویی از یک عملیات نظامی ویژه در مناطق قیفه و مناطق مجاور استان البیضاء خبر داد.”سخنگوی ارتش یمن: بزرگترین لانه تروریست‌های وابسته به دشمن را هدف گرفتیم”

وی تاکید کرد که این عملیات بزرگترین لانه عناصر تکفیری سازمان اطلاعات کشورهای دشمن را هدف گرفت.

سریع همچنین تاکید کرد نیروهای مسلح یمن اسنادی دارند که نشان میدهد عناصر القاعده و داعش در صفوف دشمن سعودی می جنگند.

وی در این کنفرانس گفت در مرحله اجرای عملیات هواپیماهای دشمن ده ها حمله هوایی را برای ممانعت از پیشروی نیروهای ارتش یمن انجام دادند اما این عملیات به آزادی مساحتی حدود ۱۰۰۰ کیلومتر مربع از مناطق تحت کنترل القاعده و داعش منجر گشت.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن همچنین به کشته، زخمی و اسیر شدن ۲۵۰ نیروهای دشمن از تابعیت های عربی و غیر عربی اشاره و تاکید کرد در میان کشته ها رهبرانی بودند که در برنامه ریزی برای عملیات در یمن و کشورهای عربی و غیر عربی مشارکت داشتند.

سریع در ادامه گفت که مناطق آزاد شده شامل بزرگترین پایگاه داعش و القاعده در سطح شبه جزیر ه عرب بود و نیروهای این دو گروه تروریستی در این مناطق در کنار نیروهای خارجی از جمله عربستانی ها و غربی ها فعالیت داشتند.”سخنگوی ارتش یمن: بزرگترین لانه تروریست‌های وابسته به دشمن را هدف گرفتیم”

وی گفت مناطق آزاد شده کانون عملیات های داعش و القاعده علیه مناطق مسکونی و نیروهای امنیتی بود.

این مقام ارشد یمنی خاطر نشان کرد: به اسنادی دست یافتیم که هماهنگی میان داعش و القاعده و دیگر عناصر در کشورهای عربی و خارجی را نشان می دهد. عملیات البیضاء حجم ارتباط فعلی میان این گروه های تروریستی و نیروهای دشمن در یمن را نشان داد.

  • منبع خبر : ایسنا