سخنگوی کمیسیون بهداشت: دولت باید پاسخگوی کمبود اقلام بهداشتی در بازار باشد
سخنگوی کمیسیون بهداشت: دولت باید پاسخگوی کمبود اقلام بهداشتی در بازار باشد
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: هماهنگی بین وزارت‌خانه‌های مختلف و نهادهای دولتی وجود ندارد و صحبت‌های گفته‌شده در خصوص نظارت با آنچه در بازار دیده می‌شود متناقض است.

سخنگوی کمیسیون بهداشت: دولت باید پاسخگوی کمبود اقلام بهداشتی در بازار باشد / وزیر بهداشت به‌شدت گله‌مند است

به گزارش پایگاه خبری صبح اقتصاد، سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: هماهنگی بین وزارت‌خانه‌های مختلف و نهادهای دولتی وجود ندارد و صحبت‌های گفته‌شده در خصوص نظارت با آنچه در بازار دیده می‌شود متناقض است.

اکبر ترکی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اصفهانبا اشاره به عدم‌نظارت صحیح بر توزیع اقلام پیشگیری از بیماری کرونا اظهار داشت: متأسفانه کمبود ماسک و مواد ضدعفونی بین مردم و مراکز بهداشتی و درمانی وجود دارد و از طرفی هم به‌نظر می‌رسد که وزارت صمت و تعزیرات حکومتی در امر نظارت کوتاهی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه نظارت کافی و عالی وجود ندارد، گفت: در این وضعیتی که مردم نیازمند ابتدایی‌ترین ابزار پیشگیری از بیماری برای حفظ سلامت و جانشان هستند، یک سری افراد محتکر و سوءاستفاده‌گر به میدان آمده‌اند و ما شاهد برخورد جدی از طرف دولت و واحدهای نظارتی نیستیم.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ناهماهنگی بین وزارتخانه‌های مختلف و نهادهای دولتی وجود دارد که کسی هم خیلی پاسخگو نیست و وزیر بهداشت هم از این قضیه به‌شدت گله‌مند است و با توجه به شیوع این بیماری مشکلات و نگرانی بیشتری گریبان‌گیر مردم می‌شود.

وی افزود: حتی خیّرینی هستند که ماسک و مواد ضدعفونی را خریداری می‌کنند و در اختیار نیازمندان قرار می‌دهند اما این اقلام با مشکلاتی که وجود دارد یا اصلاً پیدا نمی‌شود و یا با قیمت‌های متفاوت به فروش می‎‌‌رسد.

ترکی صحبت‌های گفته‌شده در خصوص نظارت را با آنچه در بازار دیده می‌شود متناقض دانست و اضافه کرد: کمبودها همچنان با بررسی‌ها و تماس‌هایی که گرفته شده، وجود دارد و دولت باید پاسخگو باشد.