سردار جعفری: سپاه تا آخرین لحظه در کنار مردم سیل‌زده خواهد بود
سردار جعفری: سپاه تا آخرین لحظه در کنار مردم سیل‌زده خواهد بود
فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: نهادهای سازندگی و نهادهایی مثل بسیج و سپاه، ارتش و گروه‌های جهادی که وظیفه امداد‌رسانی دارند با کمک خود مردم تا آخرین لحظه همراه هم باشند و در بازسازی و نظافت شهر موثر واقع شوند.

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم به نقل از سپاه نیوز، سردار سرلشکر پاسدار محمد علی جعفری، فرمانده کل سپاه به منظور بازدید از مناطق سیل زده مازندران وارد استان شد و در حاشیه بازدید از روستای رکن کلای شهرستان سیمرغ با اشاره به اینکه  استان‌های گلستان و مازندران از استان‌های شهید پرور و مومن ایران هستند و خدمتشان در جنگ و دفاع مقدس زبانزد خاص و عام بوده، گفت: در ماجرای سیل اخیر شاهد هستیم که خسارتی به مردم وارد شد اما نکته حائز اهمیت این است که آحاد مردم به ویژه گروه‌های جهادی بسیج و نهادهای انقلابی، وظیفه اصلی خود دانستند که در اولین فرصت به کمک همنوعان خود در مناطق سیل زده گلستان و مازندران بشتابند.

فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه در استان مازندران گروه‌های جهادی بومی استان با خونگرمی و همدلی به کمک سیل زدگان آمدند، افزود: الحمدالله در این مناطق  مشکل تخلیه آب وجود ندارد و بعد از چند روز آب‌های سطحی مانده از سیلاب فروکش کرد.

سرلشکر جعفری گروه‌های جهادی که برای امدادرسانی به مردم سیل زده مازندران آمدند را  قابل توجه دانست و با اعلام این مطلب که  بیشتر خسارت مثل تخریب منازل، داخلی است و ظاهر شهر تا حدود زیادی به وضع اول برگشته است ابراز امیدواری کرد هر چه زودتر این خانه‌ها بازسازی شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به سیل گلستان اشاره کرد و گفت: در گلستان و شهرهای گمیشان و بندرترکمن جاده‌ای که بخاطر انتقال سیل قطع شده بود با تلاش شبانه روزی، پل روی آن امشب نصب و فردا تردد به گمیشان برقرار می‌شود.

وی افزود: خروجی آب منطقه هم با سرعت بیشتر تا ۲ یا سه روز آینده تخلیه می‌شود که البته به‌خاطر حجم ورودی آن، زمان را طولانی می‌کند.

فرمانده کل سپاه با قدردانی از مردم صبور و مومن سیل‌زده که در این چند روز سختی‌ها را تحمل کردند، اضافه کرد: نهادهای سازندگی و نهادهایی مثل بسیج و سپاه، ارتش و گروه‌های جهادی که وظیفه امداد‌رسانی دارند با کمک خود مردم تا آخرین لحظه همراه هم باشند و در بازسازی و نظافت شهر موثر واقع شوند.

وی در پایان یادآور شد: آنچه که در این گونه حوادث مهم است، همدلی و همیاری مردم است که می تواند مشکلات را حل و گرفتاری‌ها را رفع کند.

  • منبع خبر : سپاه نیوز