سردار سلامی: پاسخ ما به ترور سردار سلیمانی هیبت ساختگی آمریکا را فرو ریخت
سردار سلامی: پاسخ ما به ترور سردار سلیمانی هیبت ساختگی آمریکا را فرو ریخت
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت وگو با شبکه لبنانی المیادین تاکید کرد که پاسخ ایران به ترور سردار سلیمانی کاملا نظامی بود و هیبت ساختگی آمریکا را فرو ریخت.

به گزارش واحد سیاسی خبرگزاری صبح اقتصاد سردار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در گفت وگو با شبکه المیادین تاکید کرد: پاسخ ما به ترور سردار سلیمانی کاملا نظامی بود زیرا این پاسخ باید روشن و قابل فهم برای همه جهان می بود.”سردار سلامی: پاسخ ما به ترور سردار سلیمانی هیبت ساختگی آمریکا را فرو ریخت”

وی گفت: پاسخ ایران به تارور سردار سلیمانی هیبت ساختگی واشنگتن را فروریخت.

سردار سلامی در ادامه این گفت وگو خاطرنشان کرد: آمریکایی ها عادت کردند  که با هر دولتی مقابله کنند و آن دولت پاسخی به آن ها ندهد و این مساله باعث شد که آن ها در محاسباتشان با ایران به اشتباه بیفتند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: لازم بود که آمریکایی ها را در یک نقطه متوقف کنیم و به آن ها نشان دهیم که باید در محاسباتشان با ایران تغییراتی ایجاد کنند. پاسخ ما به ترور سردار سلیمانی راهبردی و محدود بود اما قدرت ما را نشان داد.

وی همچنین گفت: پاسخ ایران در یم نقطه جغرافیایی مشخص رخ داد اما تاثیر آن جهانی بود، اقدام علیه آمریکا کاملا دفاعی و مشروع بود، این حق ما بود که باید به آن دست می یافتیم.

بر اساس این گزارش، گفت وگوی کامل سردار سلامی دوشنبه شب راس ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران از شبکه المیادین پخش خواهد شد.

شبکه خبری «ان.بی.سی. نیوز» (NBC News) آمریکا جزئیات تازه‌ای از ترور سردار قاسم سلیمانی و به شهادت رسیدن او در عملیات تروریستی نیروهای آمریکایی در عراق منتشر کرد.

در این گزارش آمده است که عملیات از دمشق آغاز شده، جایی که اطلاعات آمریکا حاکی از حرکت سردار سلیمانی از فرودگاه دمشق به فرودگاه بغداد بوده است و آمریکایی‌ها در انتظار او بوده‌اند.

پس از فرود آمدن هواپیمای خطوط «اَجنِحة الشام» (ایرباس A320) در فرودگاه بغداد، جاسوسان سازمان سیا آمریکا در فرودگاه بغداد حاضر بوده‌اند. بعد از این سه پهپاد آمریکایی که هر کدام به چهار موشک «هل فایر» مجهز بوده، به آسمان برخاسته‌اند بدون آنکه مشکلی برای پرواز در آسمان عراق داشته باشند.

ان.بی.سی. نیوز گفته، این روایت را از دو منبع مطلع آمریکایی به علاوه مسئولان آمریکایی دیگری که از این موضوع مطلع بوده‌اند، کسب کرده و در حالی که پهپادهای آمریکایی برای عملیات آماده می‌شده‌اند، مسئولان آمریکایی در حال مشاهده صحنه در صفحات نمایش بزرگی بوده و شاهد آمدن مسئول الحشد الشعبی عراق (ابومهدی المهندس) برای استقبال از سردار قاسم سلیمانی بوده‌اند که ساعت یک بامداد اتفاق افتاده است. در این گزارش آمده که صفحه نمایش، جزئیات چهره افراد را به دلیل آنکه از اشعه مادون قرمز (فرو سرخ) استفاده می‌کرده، نمایش نمی‌داده است. اما روشن شد که ابومهدی المهندس نایب رئیس الحشد الشعبی که از نظر آمریکا متهم به انفجار سفارت آمریکا و فرانسه در کویت در سال ۱۹۸۳ بوده، آنجاست.

  • منبع خبر : ایسنا