سفری از جزیره قشم به سه جزیره هیجان انگیز خلیج فارس
سفری از جزیره قشم به سه جزیره هیجان انگیز خلیج فارس

اکنون که سفر به کشورهای خارجی بسیار گران شده است و ایرانی ها ترجیح می دهند در داخل ایران سفر کنند بهترین گزینه دیدن جزایر خلیج فارس است که برخی از آنها رامی توان از طریق قشم رفت و بازدیدکرد. به گزارش واحد فرهنگی خبرگزاری صبح اقتصاد  افزایش نرخ عوارض خروج از کشور، گران شدن بلیت […]

اکنون که سفر به کشورهای خارجی بسیار گران شده است و ایرانی ها ترجیح می دهند در داخل ایران سفر کنند بهترین گزینه دیدن جزایر خلیج فارس است که برخی از آنها رامی توان از طریق قشم رفت و بازدیدکرد.

به گزارش واحد فرهنگی خبرگزاری صبح اقتصاد  افزایش نرخ عوارض خروج از کشور، گران شدن بلیت هواپیما و ثابت شدن همین قیمت ها، نبود ارز مسافرتی و بالا بودن نرخ ارز همگی گویا سیاست هایی بود که ایرانی ها به خارج از کشور کمتر سفر کنند چرا که اعلام شده بود ۹ میلیون نفر از ایرانیان در سال گذشته به سفرهای خارجی رفته اند و پس از آن هر چه مسئولان سازمان میراث فرهنگی تلاش کردند تا توضیح دهند این آمار مختص سفرهای گردشگری و تفریحی ایرانیان نیست و بیشتر این آمار به سفرهای زیارتی عتبات و حج مربوط می شود بی فایده بود و  آنچه که بیشتر به چشم می آمد همین خروج ایرانی ها از کشور بود به همین علت سیاست بر این شد که گردشگری داخلی جایگزین گردشگری خارجی شود و سفرهای خارجی چنان گران باشد که کسی به راحتی نتواند سفر خارجی داشته و ارز کشور را خارج کند.

اکنون در این وضعیت اما می توان سفرهای داخلی را جایگزینی برای سفرهای خارجی کرد. سفرهایی که بعضی از آنها را حتی با ایرلاین های داخلی هم نمی توان رفت و باید به جای هواپیما از راههای دیگری برای رسیدن به مقصد استفاده کرد.

یکی از این راهها استفاده از قطار است و یکی از این گزینه ها میتواند سفر به قشم و جزایری باشد که از این طریق می توان رفت. برای رسیدن به جزیره قشم غیر از  هواپیما استفاده از قطار است منتها قطارهایی که به بندرعباس می روند در آن صورت باید سوار بر قایق های مسافرتی اسکله شهید حقانی در بندرعباس شد که چیزی حدود نیم ساعت زمان می برد تا به قشم برسد. جزیره قشم نیز در نوع خود جاذبه های گردشگری منحصر به فردی مانند دره ستارگان، جنگل حرا، بازارهای خرید، چاهکوه، جزایر ناز و … دارد که اگر کسی بخواهد آنها را خوب ببیند باید چند روزی برای دیدن قشم وقت بگذارد.

معمولا کسانی که به قشم برای گردش می روند سری هم به جزایر اطرافش می زنند. جزیره هنگام تا قشم فاصله چندانی ندارد باید سوار بر کشتی شد و چهل دقیقه ای در دریا بود. از اسکله کندالو هم می توان به هنگام رفت.

در این جزیره همان ابتدا که گردشگران سوار بر قایق می شوند می توانند رقص دلفین ها را در دریا ببینند و پس از پیاده شدن از صنایع دستی زنان جزیره خرید کنند و یا همراه با محلی ها از جاذبه های محدود و زیبای جزیره دیدن کنند. ساحل نقره ای یکی از سواحلی است که هر گردشگر پی آن می رود اما باید مراقب بود که خاک این ساحل نقره ای را با خود برای یادگاری برداشت نکرد تا مردم محلی به همه گردشگران اجازه بدهند که به آنجا بروند.

غیر از هنگام جزیره دیگری که می توان از مسیر قشم به آنجا رفت؛ جزیره هرمز است. جزیره ای که به رنگارنگی خاک هایش شهره شده است. دره مجسمه ها، الهه نمک، غار نمکی، جنگل حرا، تنها بخشی از جاذبه های این جزیره کوچک است.

برای رفتن به جزیره هرمز دو راه وجود دارد از قشم که قایق ساعت ۷ صبح از اسکله شهید زاکری حرکت می کند و ساعت ۳ به قشم باز می گردد. از بندرعباس که قایق از ۷ صبح یک ساعت یکبار به قشم در رفت و آمد است.

برخی از افراد جاذبه های گردشگری هرمز را انقدر دوست دارند که دلشان می خواهد یکی دو روزی را در هرمز بگذرانند برخی نیز کمپ می زنند اما خیلی از افراد به خانه های محلی می روند و غذای محلی می خورند. بومیان جزیره موتور و ماشین هایی را در اختیار گردشگران به محض ورود به جزیره می گذارند و خودشان راهنمای آنها می شوند.

لارک هم جزیره دیگری است که راه دسترسی آن از جزیره قشم است و قایق های متعددی در این مسیر در رفت و آمد هستند. برای رفتن به لارک ده دقیقه زمان لازم است و هر روز قایق دارد اما معمولا تورهای گردشگری یک روزه به آنجا می روند و از قبل نیز با قایق ران هماهنگ می کنند بیشتر افرادی که به لارک می روند با هدف غواصی پا به این جزیره می گذارند و محلی ها هم در بین مسیر رفتن به هرمز معمولا در لارک پیاده می شوند. این جزیره اگرچه جاذبه های طبیعی و یا تاریخی ندارد اما سواحل بکری دارد که خیلی ها را به سمت خود جذب می کند./منبع مهر