سفر موگرینی به بنگلادش و میانمار
سفر موگرینی به بنگلادش و میانمار

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا قصد دارد ۱۹ و ۲۰ نوامبر یعنی یکشنبه و دوشنبه آینده سفر ۲ روزه‌ای به بنگلادش و میانمار داشته باشد. به گزارش صبح اقتصاد و به نقل از خبرگزاری آناتولی، فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا طی روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده به بنگلادش و میانمار سفر خواهد […]

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا قصد دارد ۱۹ و ۲۰ نوامبر یعنی یکشنبه و دوشنبه آینده سفر ۲ روزه‌ای به بنگلادش و میانمار داشته باشد.

به گزارش صبح اقتصاد و به نقل از خبرگزاری آناتولی، فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا طی روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده به بنگلادش و میانمار سفر خواهد کرد.

اتحادیه اروپا امروز چهارشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: موگرینی ریاست هیاتی را در سیزدهمین نشست آسیا-اروپا بر عهده خواهد داشت. این هیات شامل وزرای خارجه خواهد بود و قرار است در این نشست که میانمار برگزار می شود، شرکت کند.

این نشست که موسوم به ASEM است بر مسائل سیاسی، اقتصادی و امنیتی مورد علاقه وزرای خارجه آسیا و اروپا متمرکز خواهد بود.

این بیانیه افزود: وزرای حارجه آسیا و اروپا همچنین بر تقویت همکاری ها در زمینه های مختلف از جمله توسعه پایدار و تغییرات آب و هوایی تاکید خواهند کرد.

موگرینی روز یکشنبه سفری کاری به بنگلادش خواهد داشت و قصد دارد در این سفر از اردوگاه های آوارگان روهینگیا در منطقه کاکس بازار در مرز بنگلادش دیدن کند.

وی همچنین با شیخ حسینه نخست وزیر بنگلادش نیز دیدار و درباره بحران آوارگان روهینگیا و حمایت اروپا از بنگلادش برای مدیریت بحران رایزنی خواهد کرد.