سقوط بیت‌ کوین به زیر ۴۰هزار دلار
سقوط بیت‌ کوین به زیر ۴۰هزار دلار
به دنبال اعلام چین در خصوص منع معاملات ارزهای دیجیتال، که در کنار توییت‌های چالش‌برانگیز ایلان ماسک در روزهای اخیر قرار گرفت، بازار ارزهای دیجیتال در روز چهارشنبه قرمزپوش شد.

به گزارش رویترز، به دنبال انتشار اخباری مبنی بر اعمال محدودیت‌های بیشتر برای معاملات ارزهای دیجیتال در چین که بر نگرانی‌های ناشی از توییت‌های ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا در روزهای اخیر افزود، قیمت بیت‌کوین روز چهارشنبه به کمتر از کانال ۴۰هزار دلاری سقوط کرد.” سقوط بیت‌ کوین به زیر ۴۰هزار دلار ”

بیت‌کوین، بزرگترین و شناخته‌ترین رمزارز جهان، با حدود ۹درصد افت، به قیمت ۳۸هزار و ۹۴۰دلار رسید. این ارز دیجیتال درحال‌حاضر، ۴۰درصد کاهش را از بالاترین حد خود در تاریخ ۱۴آوریل، یعنی ۶۴هزار و ۸۹۵دلار تجربه کرده است.

از طرفی، اتریوم، دومین رمزارز جهان نیز، حدود ۱۵درصد سقوط کرد و به ۲هزار و ۸۷۵دلار رسید.” سقوط بیت‌ کوین به زیر ۴۰هزار دلار

سقوط بیت‌ کوین به پایین‌ترین سطح سه ماهه / توییت‌ های ایلان ماسک چه تاثیری بر بازار رمزارزها گذاشت؟
این کاهش قیمت در دو رمزارزی که بیشترین معاملات را به خود اختصاص داده‌، عمدتا به دلیل توییت‌های ایلان ماسک در هفته گذشته مبنی بر کنار گذاشتن بیت‌کوین به عنوان وجه پرداختی، و همچنین توییت‌های دیگری در این خصوص که آیا این خودروساز دارایی‌های بیت‌کوین خود را فروخته یا خیر، بود.

به نظر می‌رسد اعلامیه چین در روز سه‌شنبه مبنی بر اینکه موسسات مالی و شرکت‌های پرداخت را از ارائه خدمات مرتبط با معاملات رمزارزها منع کرده، به همراه هشدار به سرمایه‌گذاران در خصوص تجارت پرمخاطره ارزهای دیجیتال، وضعیت فروش را بدتر کرده است.

  • منبع خبر : اقتصاد آنلاین