سقوط داعش ریشه در تفکربسیجی دارد/حل معضلات اقتصادی کشور نیازمند روحیه انقلابی و جهادی است
سقوط داعش ریشه در تفکربسیجی دارد/حل معضلات اقتصادی کشور نیازمند روحیه انقلابی و جهادی است

به گزارش گروه دفاعی صبح اقتصاد؛ امام امت، رهبرکبیر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خمینی (ره) در اوایل انقلاب پیش‌بینی ایجاد جبهه بسیج جهانی مستضعفین را کردند و فرموده بودند که برای مبارزه با استکبارجهانی لاجرم باید تفکر بسیجی در همه ی جای دنیا سایه بیافکند. این تفکر و باور انقلابی وقتی به لبنان رفت […]

به گزارش گروه دفاعی صبح اقتصاد؛ امام امت، رهبرکبیر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خمینی (ره) در اوایل انقلاب پیش‌بینی ایجاد جبهه بسیج جهانی مستضعفین را کردند و فرموده بودند که برای مبارزه با استکبارجهانی لاجرم باید تفکر بسیجی در همه ی جای دنیا سایه بیافکند.

این تفکر و باور انقلابی وقتی به لبنان رفت تبدیل به حزب‌الله شد و وقتی به یمن، عراق و سوریه گسترش یافت، شد انصارالله، حشدالشعبی و دفاع مدنی را به وجود آورد.

داعش که نیابت از جبهه جهانی استکبار داشت، انهدامش کار همین هسته‌ها ی مقاومت بود. در عراق ارتش عراق به پشتیبانی بسیج مردمی «حشدالشعبی» توانست در جبهه‌های مختلف نفوذ و پیشروی کند و ارتش سوریه نیز هرجا نیروهای بسیجی بودند این قدرت را در خود می‌دید که آهنگ پیشروی را در پیش گیرد.از طرفی انصارالله در یمن توانست بر دولت دست‌نشانده پیروز شود و نظام استبدادی عربستان سعودی را سه سال در گل فرو ببرد و موجب تعجب همگان شود.

در لبنان نیز «حزب‌الله » عملاً استوانه استقلال، امنیت و اقتدار این کشور است و می‌توان در جای جای منطقه به عنوان تفکر بسیجی این حرکت را جلو برد و این نشان می‌دهد که هدفگذاری امام (ره) برای مقابله با نظام سلطه درست بوده است.

صدور انقلاب به جهان، صدور ارتش و سپاه نیست، بلکه صادرات تفکر بسیجی در دل ملت‌ها است که در دلهایشان جا بگیرد و آن‌ها به صورت خودجوش این تفکر را به تشکل تبدیل کنند.

پیروزی محور مقاومت در منطقه نتیجه شکل‌گیری بسیج در منطقه است. باید بدانیم که این نهال مبارک و پربار حضرت امام راحل است که هر روز در جای جای نقاط دنیا شکوفا می‌شود و هر جا این تفکر به بار می‌نشیند آنجا سلطه به گل فرو می‌رود.

در کنار خطوط مقاومت باید  از تفکر بسیجی در حوزه مسائل داخلی استفاده کنیم. چاره‌ای جز تسری این تفکر به بخش‌های گوناگون کشور نداریم و اگر امروز از اقتصاد مقاومتی صحبت می‌کنیم الزاماً با فرهنگ بسیجی و جهادی امکان‌پذیر است.

اگر می‌خواهیم اقتصاد به گل نشسته کشور را که موجب نارضایتی‌های وسیعی در بین مردم شده و موجبات فساد و ارتشا را فراهم کرده، سامان دهیم باید به فکر تسری تفکر بسیجی باشیم، چون علت همه این معضلات فقدان تفکر بسیجی در سیستم اقتصادی کشور است.

امروز ورود تفکر بسیجی به عرصه‌های مختلف کشور یک الزام و ضرورت است.با این تفکر که مبتنی بر توانمندی‌های داخلی و شکوفایی داخلی است می‌توانیم گره‌های کشور را باز کنیم؛ همانطور که گره‌های منطقه، جنگ تحمیلی، تروریسم کور و بسیاری از مشکلات دیگر به واسطه همین تفکر بسیجی باز شد.