سقوط سنگین اپل/نوار رشد ۳ روزه وال‌استریت پاره شد
سقوط سنگین اپل/نوار رشد ۳ روزه وال‌استریت پاره شد

نوار رشد ۳ روزه وال استریت با پیش‌بینی عملکرد ناامیدکننده اپل و افت خوش‌بینی مقامات کاخ سفید نسبت به مذاکرات تجاری آمریکا و چین، پاره شد. به نقل از رویترز، روز جمعه، به دنبال پیش‌بینی عملکرد ناامیدکننده اپل، سهام این شرکت با سقوط سنگینی مواجه شد که باعث شد نوار رشد ۳ روزه وال‌استریت پاره […]

نوار رشد ۳ روزه وال استریت با پیش‌بینی عملکرد ناامیدکننده اپل و افت خوش‌بینی مقامات کاخ سفید نسبت به مذاکرات تجاری آمریکا و چین، پاره شد.

به نقل از رویترز، روز جمعه، به دنبال پیش‌بینی عملکرد ناامیدکننده اپل، سهام این شرکت با سقوط سنگینی مواجه شد که باعث شد نوار رشد ۳ روزه وال‌استریت پاره شود، این درحالی بود که افت خوش‌بینی مقامات کاخ سفید نسبت به مذاکرات تجاری آمریکا و چین، هم به بازارهای سهام فشار وارد کرد.

پس از این که سازنده آیفون اعلام کرد احتمالا فروش ربع سال مربوط به تعطیلات رسمی آمریکا، کمتر از حد انتظار خواهد بود، سهام اپل با سقوط سنگین ۶.۶ درصدی روبرو شد که باعث شد ارزش بازار شرکت به کمتر از ۱ تریلیون دلار افت کند. اپل در ماه آگوست به اولین شرکت آمریکا تبدیل شده بود که ارزش بازار آن از ۱ تریلیون دلار بالاتر فراتر رفته بود.

این پیش‌بینی سهام تامین‌کنندگان قطعات اپل در آمریکا را پایین کشید و باعث شد شاخص تکنولوژی اس‌اندپی ۵۰۰ با سقوط سنگین ۱.۹ درصدی روبرو شود.

میانگین صنعتی داوجونز ۱۰۹.۹۱ واحد یا ۰.۴۳ درصد از ارزش  خود را از دست داد و در ۲۵۲۷۰.۸۳ واحد بسته شد.

اس‌اندپی ۱۷.۳۱ واحد یا ۰.۶۳ درصد افت کرد و در ۲۷۲۳.۰۶ واحد به کار خود پایان داد.

کامپوزیت نزدک ۷۷.۰۶ واحد یا ۱.۰۴ درصد سقوط کرد و در ۷۳۵۶.۹۹ واحد به کار خود خاتمه داد.

با این همه اس‌اندپی و نزدک توانستند بزرگترین سود هفتگی خود از ماه می تا کنون را ثبت کنند، درحالی‌که شاخص داو بزرگترین رشد هفتگی خود از ماه جون تا کنون را به ثبت رساند. به این ترتیب این هفته، اس‌اندپی و داوجونز هر کدام ۲.۴ درصد رشد کردند و شاخص نزدک هم ۲.۷ درصد بالا آمد.