سقوط سهام با افت سود اوراق خزانه‌داری آمریکا
سقوط سهام با افت سود اوراق خزانه‌داری آمریکا

با افت شدید سود اوراق بلندمدت آمریکا و تشدید نگرانی‌های تجاری که رشد اقتصادی جهان را هم تهدید می‌کند، وال‌استریت سقوط کرد و سهام آسیایی هم همین روند را ادامه دادند. به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد به نقل از رویترز، روز چهارشنبه، با افت شدید سود اوراق بلندمدت آمریکا و تشدید نگرانی‌های تجاری که […]

با افت شدید سود اوراق بلندمدت آمریکا و تشدید نگرانی‌های تجاری که رشد اقتصادی جهان را هم تهدید می‌کند، وال‌استریت سقوط کرد و سهام آسیایی هم همین روند را ادامه دادند.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد به نقل از رویترز، روز چهارشنبه، با افت شدید سود اوراق بلندمدت آمریکا و تشدید نگرانی‌های تجاری که رشد اقتصادی جهان را هم تهدید می‌کند، سهام وال‌استریت سقوط و سهام آسیایی هم همین روند را ادامه دادند.

در عین حال، سهام جهان در حالی به خود لرزید که کاهش شدید سود اوراق خزانه‌داری آمریکا، نگرانی‌ها در مورد وقوع رکورد اقتصادی را بالا برده است. همچنین افزایش تردیدها در مورد این‌ که چین و آمریکا بتوانند در طول دوره صلح موقت خود، به توافقی برای حل‌ و فصل اختلافات تجاری خود دست پیدا کنند، بازارهای سهام را تحت فشار قرار داده است.

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا-اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن، ۱.۴ درصد سقوط کرد؛ ضمن اینکه شاخص هانگ‌سنگ در هنگ‌کنگ ۱.۵ درصد سقوط کرد و کامپوزیت شانگهای ۱.۲ درصد از ارزش خود را از دست داد.

نیکی ژاپن ۰.۹ درصد و کوسپی کره‌جنوبی ۰.۸۵ درصد افت کردند.

شاخص بورس استرالیا تحت فشار افت بازارهای جهانی ۱.۳ درصد سقوط کرد، اما با انتشار داده‌هایی که نشان می‌داد رشد اقتصادی استرالیا در ربع سوم امسال، کمتر از حد انتظار بوده است، وضعیت بدتر شد و دلار استرالیا ۰.۴ درصد سقوط کرد و به نرخ ۰.۷۳۱۱ دلار رسید.

در بازار ارز، دلار با تضعیف سود اوراق خزانه‌داری با مشکل روبرو شد و شاخص آن در برابر ارزهای مهم جهان تا نرخ ۹۶.۳۷۹ واحد سقوط کرد؛ اما در معاملات امروز تا بالای ۹۷.۰۰ واحد بهبود یافت. همچنین در برابر ین ژاپن هم دلار ۰.۷۵ درصد سقوط کرد اما توانست بخشی از افت خود را جبران کند و در نرخ برابری ۱۱۲.۹۴ معامله شود./منبع مهر