سلطانی‌فر: با تمام امکانات آماده کمک به ستاد مبارزه با کرونا هستیم
سلطانی‌فر: با تمام امکانات آماده کمک به ستاد مبارزه با کرونا هستیم
وزیر ورزش تاکید کرد که این وزارتخانه با تمام امکاناتی که در اختیار دارد آماده پیوستن به صف نخست کمک به ستاد ملی مبارزه با کرونا است.

سلطانی‌فر: با تمام امکانات آماده کمک به ستاد مبارزه با کرونا هستیم

وزیر ورزش تاکید کرد که این وزارتخانه با تمام امکاناتی که در اختیار دارد آماده پیوستن به صف نخست کمک به ستاد ملی مبارزه با کرونا است.

به گزارش پایگاه خبری صبح اقتصاد و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان؛ مسعود سلطانی‌فر که در جلسه ستاد کرونا با حضور نمایندگان وزارت بهداشت، رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی و معاونان ستادی سخن می گفت، این نکته را مورد توجه قرار داد که از نخستین ساعات اعلام وزارت بهداشت در خصوص شیوع بیماری کرونا، جلسات ویژه مبارزه با کرونا تشکیل و اقدامات پیشگیرانه در دستور کار قرار گرفت.

وی در ادامه سخنانش به نامه دکتر نمکی در خصوص نحوه برگزاری مسابقات ورزشی به منظور حفظ سلامت ورزشکاران و پیشگیری از شیوع بیماری کرونا اشاره کرد و توضیح داد به محض ابلاغیه وزیر بهداشت و درمان،  مسابقات لیگ‌ طی دو هفته بدون تماشاگر برگزار شد  و پس از آن برای جلوگیری از شیوع این ویروس رقابت‌های لیگ  لغو شد.

وزیر ورزش همچنین از تعطیلی اماکن ورزشی دولتی و خصوصی تا ۱۵ فروردین به عنوان یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته اشاره کرد و گفت: بیش از ۲۸ یا ۲۸ هزار فضای ورزشی خصوصی در کشور فعال است که پس از زمان اعلام شده در خصوص تعطیلی یا بازگشایی مجدد آنها تصمیم خواهیم گرفت.

سلطانی‌فر  با تاکید براینکه حوزه های زیر مجموعه این وزارتخانه در تمامی حوادث غیر مترقبه پیشگام بوده است، اشاره کرد: بیش از ۳ هزار سمن جوانان با تمام توان آمادگی دارند در بخش‌های مختلف به کمک ستاد ملی کرونا بشتابند. او بیان کرد که  سازمان‌های مردم نهاد به طور خودجوش، هم اکنون تولید ماسک، دستکش ، مواد ضدعفونی کننده و… را در دستور کار قرار داده‌اند، ضمن اینکه در توزیع آنها نیز  نقش بسزایی دارند. همچنین سمن‌ها به طور خودجوش و جهادی در ضدعفونی کردن  معابر و اما‌کن عمومی نقش به سزایی ایفا می کنند.

وزیر ورزش و جوانان  همچنین توضیح داد: از  دوازدهم اسفند ماه هم به  تمامی استان‌ها اعلام کردیم، اماکن ورزشی و خوابگاهی خود را در اختیار ستادهای استانی قرار بدهند که در این خصوص  نخستین گام استان گلستان  به عنوان متقاضی مطرح  شد و یکی از بهترین استراحتگاه‌ها در اختیار استانداری قرار داده شد  تا ستاد استانی از این مکان استفاده کند.

وی با تاکید براینکه تمامی اماکن ورزشی در کوتاه ترین زمان در اختیار ستادهای استانی قرار  خواهند گرفت، گفت: در حال حاضر ۸ هزار مکان ورزشی خوب داریم که می توانیم به واسطه آنها ستاد ملی کرونا  را پشتیبانی کنیم.

سلطانی‌فر همچنین به نامه دکتر نمکی اشاره کرد و یادوآر شد: ایشان ما  را ملزم به همکاری با نیروهای مسلح کردند که ما هم به تمامی ادارات کل ورزش و جوانان سراسر کشور ابلاغ کردیم که در کوتاه‌ترین زمان و بالاترین سطح، تعامل لازم صورت بگیرد که البته این مهم درحال انجام است و خوشبختانه این همدلی و هماهنگی وجود دارد تا انشالله بتوانیم ریشه این بیماری را بخشکانیم.

وزیر ورزش در بخش دیگر از سخنانش به اقدامات فدراسیون پزشکی ورزشی اشاره کرد و گفت: این حوزه از همان روزهای نخست با انجام تست‌های مختلف، بررسی اردوها ،گندزدایی اماکن ورزشی و … اقدامات موثری را محقق کرده است.

وی  توضیحاتی در خصوص برنامه های تبلیغی این وزارتخانه با بهره مندی از اثرگذاری چهره‌ها و نخبه‌های ورزشی ارائه کرد و گفت: بیش از ۲۰۰ ورزشکار در رشته‌های مختلف به پویش “با ماندن در خانه کرونا را شکست دهیم” پیوستند که اثرات بسیار خوبی در جلوگیری از شیوع این بیماری داشته است.

سلطانی‌فر در بخش دیگری از سخنانش به نحوه آماده‌سازی ملی‌پوشان المپیکی اشاره کرد. وی گفت: اردوهای آماده‌سازی و حضور ورزشکاران‌مان برای کسب سهمیه المپیک  براساس پروتکل‌ها انجام می‌شود تا سلامت ورزشکاران‌مان در بالاترین سطح حفظ شود.

وی خاطرنشان کرد: براساس دستور روحانی، رئیس جمهوری، مدیران ارشد وزارتخانه‌ها تعطیلات عید ندارند تا در صورت نیاز در جلسات حضور پیداکنند.

وزیر ورزش در پایان اظهار امیدواری که با تعامل و همکاری با وزارت بهداشت و درمان بتوانیم این بیماری را شکست بدهیم.