سناتور آمریکایی: بمباران یمنی‌ها باید متوقف شود
سناتور آمریکایی: بمباران یمنی‌ها باید متوقف شود
یک سناتور دموکرات آمریکایی با انتقاد از عملکرد کشورش در قبال یمن گفت، یمنی‌ها در تماس با کووید-۱۹ و ویروس کرونا جان می‌دهند و کاری که آمریکا انجام می‌دهد، بمباران کردن آن‌هاست.

به گزارش واحد بین الملل خبرگزاری صبح اقتصاد کریس مورفی، از سناتورهای دموکرات آمریکا در پیامی توییتری نوشت: این احتمال وجود دارد که ۲۷ درصد از یمنی‌هایی که با کووید-۱۹ در تماس بودند، جان بدهند. خب آمریکا چه کاری انجام می‌دهد؟ ما آن‌ها را بمباران می‌کنیم. این روند باید متوقف شود.”سناتور آمریکایی: بمباران یمنی‌ها باید متوقف شود”

این سخنان در شرایطی مطرح می‌شود که حملات ائتلاف متجاوز عربی در یمن که از سوی ایالات متحده حمایت می‌شود، شدت گرفته است. در تازه‌ترین مورد از تحرکات ائتلاف سعودی آمریکایی ضد یمن، سایت رسمی جنبش مردمی انصارالله یمن اعلام کرد جنگنده‌های ائتلاف عربی ۴۱ حمله هوایی را علیه مأرب آغاز کردند که از این تعداد ۳۰ حمله هوایی علیه منطقه مجزر در شمال غرب مأرب و ۱۱ حمله هوایی علیه دو منطقه العبدیه و ماهلیه در جنوب این استان انجام شدند.”سناتور آمریکایی: بمباران یمنی‌ها باید متوقف شود”

 سرتیپ یحیی سریع افزود: در این عملیات، اتاق عملیات و کنترل فرودگاه نجران، انبارهای مهمات و آشیانه هواپیماهای پایگاه هوایی ملک خالد در خمیس مشیط و برخی دیگر اهداف نظامی مورد حمله قرار گرفت.

وی روز گذشته گفته بود که ادامه تجاوز و محاصره یمن به این معناست که واکنش مشروع یمن ادامه می یابد.

سریع خاطرنشان کرد که حمله نظامی اخیر ائتلاف متجاوزان به یمن چیز تازه ای نیست و نیروهای مسلح قادر به دفاع از یمن هستند.

وی در واکنش به ادامه محاصره هوایی کشورش از سوی ائتلاف سعودی افزود: ملت ما از گرسنگی نخواهند مرد، ما گزینه هایی در اختیار داریم که هنوز آن را فاش نکرده ایم.

وی به سعودی ها هشدار داد: ما حمله به عمق عربستان را اعم از مراکز نظامی و حاکمیتی ادامه خواهیم داد، اما اصرار داریم که در این حملات آسیبی به ملت مظلوم سعودی که تحت حکومت آل سعود قرار دارند وارد نشود.

عربستان با همراهی امارات متحده عربی، بحرین، سودان و آمریکا در ششم فروردین سال ۱۳۹۴ با تشکیل به اصطلاح ائتلاف عربی- آمریکایی، تجاوز خود به کشور یمن را آغاز کرد اما ظرف تقریباً پنج سال گذشته به استثنای امارات و آمریکا، سایر همپیمانان سعودی از این ائتلاف خارج شدند و ابوظبی نیز هم‌اکنون از یک همپیمان قدیمی به یک رقیب رو در روی ریاض در جنوب یمن تبدیل شده است.

بر اثر تجاوز عربستان به یمن، تاکنون هزاران یمنی به شهادت رسیده‌اند و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به بزرگ‌ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده‌ است.

  • منبع خبر : ایسنا