سنا ترامپ را از استیضاح نجات می‌دهد
سنا ترامپ را از استیضاح نجات می‌دهد

یک رسانه غربی اقدام به پیش بینی آینده «دونالد ترامپ» در سال ۲۰۱۹ کرده و عنوان داشته که سنا وی را از این خطر نجات می دهد. به گزارش واحد بین الملل خبرگزاری صبح اقتصاد فایننشیال تایمز  پیش بینی خود از آینده سیاسی ترامپ را با یک سوال آغاز کرده و می نویسد: آیا دموکرات ها […]

یک رسانه غربی اقدام به پیش بینی آینده «دونالد ترامپ» در سال ۲۰۱۹ کرده و عنوان داشته که سنا وی را از این خطر نجات می دهد.

به گزارش واحد بین الملل خبرگزاری صبح اقتصاد فایننشیال تایمز  پیش بینی خود از آینده سیاسی ترامپ را با یک سوال آغاز کرده و می نویسد: آیا دموکرات ها تلاشی برای استیضاح ترامپ خواهند داشت؟

در پاسخ به این پرسش آمده است: بله. نتایج تحقیقات «رابرت مولر» در اوایل سال ۲۰۱۹ منتشر می شود. تحقیقاتی که در مورد رابطه ترامپ با روس ها برای هک کردن ارتباطات حزب دموکرات است و موجب عصبانیت این حزب می شود. «نانسی پلوسی» رئیس دموکرات مجلس نمایندگان با استیضاح ترامپ  در این مجلس موافقت می کند اما استیضاح برای آنکه در سنا تائید شود نیاز به رای دو سوم نمایندگان دارد. البته با توجه به آنکه حزب جمهوریخواه اکثریت کرسی های سنا را در اختیار دارد بعید است که سناتورهای آمریکا به استیضاح ترامپ رای مثبت بدهند. این موضوع در انتخابات ۲۰۲۰ تاثیرگذار خواهد بود.

پیشتر یک منبع آگاه به شبکه خبری «سی‌ان‌ان» گفته «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا درباره اینکه نمایندگان دموکرات در مجلس نمایندگان ممکن است او را استیضاح کنند ابراز نگرانی کرده است.

این منبع همچنین به سی‌ان‌ان گفته ترامپ استیضاح را یک احتمال واقع می‌داند ولی مطمئن نیست که اتفاق بیفتد. یک منبع دیگر در کاخ سفید به سی‌ان‌ان گفته دستیاران ترامپ معتقدند تنها مسئله‌ای که ممکن است موجب آغاز روند استیضاح شود، تخلفات مالی وکیل شخصی ترامپ، «مایکل کوهن» و پرداخت پول توسط او به زنانی است که ترامپ با آنها رابطه غیر اخلاقی داشته است.

صحبت از احتمال استیضاح ترامپ در روزهای اخیر، بعد از شکایتی که دادستان‌ها از او در منطقه جنوبی نیویورک‌ تنظیم کرده‌اند شدت گرفته است. در آن شکایت‌نامه، دادستان‌ها برای اولین بار به طور مستقیم ادعا کرده‌اند که اقدامات غیرقانونی وکیل ترامپ به دستور شخص او انجام شده است.

دموکرات‌ها در روزهای اخیر گفته‌اند که اقدامی که ترامپ انجام داده جزو «جرایم قابل استیضاح» است و او حتی ممکن است بعد از اتمام دوره اول ریاست‌جمهوری روانه زندان شود.

«جری ندلر»، رئیس آتی کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا گفته که این ادعاها، در صورت اثبات مصداق جرم قابل استیضاح هستند.