سند راهبردی با چین هیچ قرارداد، رقم و حق انحصاری ندارد
سند راهبردی با چین هیچ قرارداد، رقم و حق انحصاری ندارد
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با بیان این که نشست کمیسیون برجام فردا در وین برگزار می‌شود، گفت: هیچ گفت‌وگوی مستقیم و غیر مستقیمی بین ایران و آمریکا در وین انجام نخواهد شد.

به گزارش واحد سیاسی خبرگزاری صبح اقتصاد سعید خطیب زاده در اولین نشست خبری خود در سال۱۴۰۰ که به علت شیوع کرونا، در فضای باز و در میدان مشق وزارت خارجه با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی برگزار شده بود با اشاره به نشست روز جمعه کمیسیون مشترک برجام به صورت مجازی گفت : ادامه این نشست فردا در وین برگزار می شود.”سند راهبردی با چین هیچ قرارداد، رقم و حق انحصاری ندارد”

وی ادامه داد : آن چه که فردا در وین  انجام می شود فرقی با نشست‌های ادواری گذشته  ندارد و ادامه نشست روز جمعه است که به صورت حضوری برگزار می‌شود.

سخنگوی وزارت خارجه یادآور شد: دستورالعمل این نشست رفع تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران یا چگونگی  اجرای تعهدات برجامی از سوی طرف‌های مقابل است.

خطیب زاده تاکید کرد: سند راهبردی ایران و چین حاوی  هیچ قراردادی ، هیچ رقم و هیچ حق انحصاری برای طرفین و هیچ تعهد مشخصی برای دو طرف نیست.

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان این  کاپیتان نفت‌کش کره‌ای سوءسابقه نداشته است، گفت : با توجه به درخواست‌های طرف کره‌ای ، ما پیشنهادات خود را به قوه قضاییه و مقام قضایی با نظرات مثبت  ارائه کردیم و باید منتظر تصمیم مقام قضایی در مورد وضعیت نفت‌کش کره‌ای باشیم.

وی همچنین با تایید خبر سفر نخست‌وزیر کره جنوبی به تهران گفت:  انتظار داریم که نخست‌وزیر کره جنوبی  در جریان سفر خود به تهران  حامل راه حل‌هایی  برای آزادسازی منابع  ایران در این کشور باشد.

 منوچهر متکی در پایان نوزدهمین نشست هیئت عالی شورای وحدت که صبح امروز (۱۶ فروردین ماه) برگزار شد، با اعلام این خبر که گفت‌وگوهای ما با کاندیداهای محتمل و بالقوه انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ آغاز شده است افزود: ما گفت‌وگوها را با نامزدهای مطرح در جریان ارزشی و انقلابی با این هدف که از پیش‌برنامه‌ها و افراد محوری در ترکیب دولت مورد نظر آنها و مباحثی از این دست بیشتر آگاه شویم، آغاز کرده‌ایم.

سخنگوی شورای وحدت ضمن تاکید بر اینکه کماکان حجت الاسلام والمسلمین آقای رئیسی اولویت اول ما در گزینه‌های این شورا است، گفت: در این گفت‌وگوها ارزیابی اولویت های بعدی و پیش‌بینی لازم در شرایط ویژه مورد نظر است و ما به زودی چارچوب این گفت‌وگوها و نحوه دعوت از نامزدها را تدوین و برای دستیابی به یک قالب و الگوی مشخص جهت برگزاری نشست‌های جدی‌تر با کاندیداها در هیئت عالی شورای وحدت این امر را بررسی خواهیم کرد.

  • منبع خبر : ایسنا