سنگین‌ترین صف‌ های خرید و فروش
سنگین‌ترین صف‌ های خرید و فروش
خالص سفارشات فروش سهام از رقم دوهزار و ۶۰۰میلیارد تومان عبور کرد، برتری سمت عرضه در صنعت انبوه‌سازی، املاک و مستغلات بیش از سایرین بود و همچنین سهام گروه صنعتی ملی ۳۸۰میلیارد تومان سفارش فروش داشت.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد در ساعت ۹ و ۳۰ جمع صف‌های خرید حدود دو هزار و ۸۰۰میلیارد تومان و ارزش کل صف‌های فروش پنج هزار و ۴۰۰میلیارد تومان بوده است، بدین ترتیب خالص سفارشات فروشی که در سیستم معاملات ثبت شده به دوهزار و ۶۰۰میلیارد تومان می‌رسد.”سنگین‌ترین صف‌ های خرید و فروش امروز ”

تا این ساعت بیشترین عرضه در صفوف فروش «وملی»، «ثشاهد» و «ونیرو» به چشم می‌خورد به طوری که فقط برای سهام گروه صنعتی ملی ۳۸۰میلیارد تومان سفارش فروش وجود دارد. بیشترین تقاضا نیز در صفوف خرید «وآیند»، «وسپهر» و «خودرو» در نوبت انتظار است.

ارزش ۱۰ صف خرید برتر بورس و فرابورس در مجموع حدود دوهزار میلیارد تومان (۷۰ درصد کل) و ۱۰ صف فروش برتر دوهزار و ۱۰۰میلیارد تومان (۳۹ درصد کل) می‌شود، همچنین حجم صف‌های خرید در ۴۱ نماد و حجم صف‌های فروش در ۱۱۰ نماد بیش از ۱۰ میلیارد تومان بوده است. گفتنی است حجم صف عمران و توسعه شاهد (ثشاهد) به ۴.۶درصد کل تعداد سهام آن می‌رسد.”سنگین‌ترین صف‌ های خرید و فروش امروز ”

«انبوه‌سازی، املاک و مستغلات» کم اقبال‌ترین صنعت امروز با خالص سفارش فروش ۹۵۰میلیارد تومان است و پس از آن گروه «عرضه برق، گاز، بخار و آب گرم» قرار دارد که برآیند سفارشات فروش آن ۴۲۰میلیارد تومان می‌شود، از سویی دیگر گروه «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری» با تقاضای خرید ۵۸۰میلیارد تومانی همراه است.

تاکنون تصمیم‌های متنوع و ابلاغ بخشنامه‌های جدید از سوی سازمان بورس برای بهبود وضعیت معاملات بازار و بازگشت دوباره آن به روزهای پررونق نتوانسته تاثیرگذار باشد و مانع از اصلاح‌های نگران‌کننده بازار شود که این امر هجمه‌ای از نگرانی‌ها را در میان سهامدارانی ایجاد کرد که با گمان تداوم روند صعودی شاخص بورس تا پایان سال همه سرمایه خود را وارد بازار کرده بودند.

به دنبال تصمیم‌های سازمان بورس مبنی بر افزایش سقف سرمایه‌گذاری صندوق‌های سرمایه گذاری با درآمد ثابت، لغو ممنوعیت سرمایه‌گذاری بانک‌ها در بورس، حمایت حقوقی‌ها و حضور قدرتمند بازارگردان‌ها در بازار برای بهبود وضعیت معاملات، مدیریت نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار در چند روز گذشته در اطلاعیه‌ای استفاده از معاملات الگوریتمی و تقسیم سفارشات توسط کلیه مشتریان برخط در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران را ممنوع اعلام کرد تا شاید این محدودیت بتواند مرهمی بر زخم وضعیت هیجانی بازار و بهبود روند معاملات آن باشد اما بازار به این تصمیم جدید سازمان بورس روی خوش نشان نداد و به روند نزولی خود ادامه داد.

همزمان با اقدام‌های متعددی که سازمان بورس برای کاهش نوسان و ممانعت از افت و خیزهای هیجانی در دستور کار قرار داد، شرکت بورس تهران در هفته‌ای که گذشت در اطلاعیه‌ای محدودیتی جدید را بر این بازار اعمال کرد.

 

 

  • منبع خبر : اقتصاد آنلاین