سهام آسیا سقوط کرد/ پوند در انتظار رای‌گیری بعدی برگزیت
سهام آسیا سقوط کرد/ پوند در انتظار رای‌گیری بعدی برگزیت
روز چهارشنبه، با کاهش ریسک‌پذیری در بازارها، سهام آسیایی افت کردند؛ درحالی‌که پوند انگلیس برای تعیین سرنوشت خود، باید منتظر یک رای‌گیری دیگر پارلمان انگلستان در مورد برگزیت باشد.

به نقل از رویترز، روز چهارشنبه، با کاهش ریسک‌پذیری در بازارها، سهام آسیایی افت کردند. درحالی‌که پوند انگلیس برای تعیین سرنوشت خود، باید منتظر یک رأی‌گیری دیگر پارلمان انگلستان در مورد برگزیت باشد.

داده‌های تاجران اروپایی نشان می‌دهد که سهام این قاره، در مقادیر پایین‌تری باز شده‌اند. همچنین فوتسی انگلیس ۰.۱۱ درصد و داکس آلمان ۰.۲۱ درصد افت کردند؛ در حالی که کاکفرانسه، فعلاً بدون تغییر باقی مانده است.

ای‌مینی اس‌اندپی ۵۰۰ تا این لحظه، ۰.۲ درصد افت کرده است.

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا- اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن ،۰.۴۵ درصد افت کرد.

در ژاپن، پس از این‌که داده‌ها نشان داد سفارشات ماشین‌آلات در ماه ژانویه، به پایین‌ترین سطح خود در ۴ ماه اخیر رسیده است، شاخص نیکی ۰.۹۹ درصد سقوط کرد.

سی‌اس‌آی ۳۰۰ چین، به دنبال ۲ روز رشد متوالی، امروز ۰.۵ درصد افت کرد. کامپوزیت شانگهای ۱.۰۹ درصد از ارزش خود را از دست داد، درحالی‌که شاخص هانگ‌سنگ در هنگ‌کنگ، ۰.۵۱ درصد افت کرد.

کوسپی کره‌جنوبی ۰.۴۱ درصد پایین آمد و ای‌اس‌اکس استرالیا ۰.۲۲ درصد افت کرد.

ریسک‌پذیری پس از آن در بازارها خشکید که قانون‌گذاران انگلستان دوباره به توافق برگزیتترسا می و اتحادیه اروپا، رأی منفی خردکننده‌ای دادند. حالا پارلمان باید ظرف چند روز تصمیم بگیرد که آیا از برگزیت بدون توافق تجاری با اروپا حمایت کند و یا در وقت کم باقی‌مانده، ضرب‌العجل برگزیت را تمدید کند.

پارلمان انگلیس روز چهارشنبه در مورد اینکه آیا اتحادیه اروپا را بدون توافق تجاری ترک کنند یا خیر، تصمیم‌گیری خواهد کرد. اگر این نوع خروج رأی نیاورد، آنگاه روز پنج‌شنبه در رأی‌گیری دیگری، در مورد اینکه آیا ضرب‌العجل خروج از اتحادیه اروپا را تمدید کنند یا خیر، تصمیم‌گیری خواهند کرد.

در بازار ارز، شاخص دلار در ۹۷.۰۰۰ واحد بدون تغییر ماند، درحالی‌که نرخ برابری آن در برابر ین ژاپن، با اندکی افت به ۱۱۱.۲۸ رسید.

پوند انگلیس که این هفته با تلاطم‌های شدیدی روبرو شده بود و حتی رکوردهای ۱.۳۰۱۷ دلار و ۱.۳۲۹۶ دلار را ثبت کرده بود، امروز در نرخ ۱.۳۰۸۹ دلار آرام گرفت.

  • منبع خبر : مهر