همدان- کارشناس مکانیزاسیون جهاد کشاورزی استان همدان گفت: امسال سهمیه استان همدان از اعتبارات کشوری مکانیزاسیون ۶۸.۵ میلیارد تومان است که تاکنون ۸.۵ درصد از این اعتبار جذب شده است. به گزارش خبرنگار مهر، مهدی جهانگیری ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تسهیلات خط پنجم مکانیزاسیون در سال جاری پرداخت می‌شود، گفت: همدان […]

همدان- کارشناس مکانیزاسیون جهاد کشاورزی استان همدان گفت: امسال سهمیه استان همدان از اعتبارات کشوری مکانیزاسیون ۶۸.۵ میلیارد تومان است که تاکنون ۸.۵ درصد از این اعتبار جذب شده است.
به گزارش خبرنگار مهر، مهدی جهانگیری ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تسهیلات خط پنجم مکانیزاسیون در سال جاری پرداخت می‌شود، گفت: همدان در بخش مکانیزاسیون خوب عمل کرده و بیشتر از سهمیه استان جذب کرده است.
کارشناس مکانیزاسیون جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه عمده تسهیلات مکانیزاسیون طی ۳ ماهه چهارم سال جذب می‌شود چراکه در این ایام کشاورزان بیشتر برای دریافت تسهیلات مراجعه می‌کنند، عنوان کرد: امسال سهمیه استان همدان از اعتبارات کشوری مکانیزاسیون ۶۸.۵ میلیارد تومان است که تاکنون ۸.۵ درصد جذب شده و ۱۸.۵ میلیارد تومان پرونده نیز در بانک وجود دارد.
جهانگیری با اشاره به اینکه تسهیلات مکانیزاسیون در ۸ زیربخش از جمله تراکتور و کمباین، زراعت، باغ و گلخانه، دام و طیور، گیاهان دارویی و حفظ مرتع تسهیلات مکانیزاسیون پرداخت می‌شود، افزود: سال گذشته ۶۵۰ شغل در حوزه مکانیزاسیون در استان همدان ایجاد شد.
وی تاکید کرد: برنامه‌ریزی در سال جاری ایجاد ۷۰۰ شغل در حوزه مکانیزاسیون در استان همدان است که باید برای تحقق آن تلاش کرد.
جهانگیری با بیان اینکه سال گذشته اعتبار مکانیزاسیون استان همدان ۵۲ میلیارد و ۱۹۰ میلیون تومان بود که ۵۴ میلیون و ۸۴۵ میلیون تومان معادل ۱۰۵ درصد جذب شد، تاکید کرد: ۴۸۵ دستگاه انواع تراکتور، در بخش زراعت ۳۸۰ دستگاه، در بخش باغ و گلخانه ۱۲۶ دستگاه، در بخش دام و طیور ۱۳۱ و در بخش حفظ نباتات ۶۷ دستگاه جذب شد.
وی با بیان اینکه تمام تلاش خود را در راستای جذب ۱۰۰ درصدی تسهیلات مکانیزاسیون در سال جاری انجام خواهیم داد، عنوان کرد: استان همدان از نظر نیروی محرکه یا ضریب مکانیزاسیون اشباع شده و باید تراکتورهای با عمر بالای ۲۰ سال را جایگزین کرد.
وی با بیان اینکه حدود ۶۰ درصد تراکتورها در استان همدان عمر بالای ۱۳ سال دارند که فرسوده محسوب می‌شوند، ادامه داد: ۶۵ درصد کمباین‌ها در استان همدان فرسوده بوده و نیاز به جایگزینی دارند.