سوئد خواستار به رسمیت شناختن دولت فلسطین از سوی کشورها شد
سوئد خواستار به رسمیت شناختن دولت فلسطین از سوی کشورها شد

به گزارش واحد بین الملل خبرگزاری صبح اقتصاد به نقل از عرب نیوز، «مارگوت والشتروم» وزیر خارجه سوئد از طرح این کشور برای حل بحران یمن خبر داد. با این حال وزیر خارجه سوئد به جزئیات این طرح اشاره نکرده است. وزیرخارجه سوئد که پیش از این نیز کشورش میزبان مذاکرات گروه‌های یمنی بوده است، همچنین افزود […]

به گزارش واحد بین الملل خبرگزاری صبح اقتصاد به نقل از عرب نیوز، «مارگوت والشتروم» وزیر خارجه سوئد از طرح این کشور برای حل بحران یمن خبر داد.

با این حال وزیر خارجه سوئد به جزئیات این طرح اشاره نکرده است.

وزیرخارجه سوئد که پیش از این نیز کشورش میزبان مذاکرات گروه‌های یمنی بوده است، همچنین افزود که لازم است تا جامعه جهانی با جدیت بیشتری خواستار توقف جنگ و بمباران روزانه در یمن شود.

والشتروم که به چهار کشور امارات عربی متحده، اردن، عمان و عربستان سعودی سفر کرده است، همچنین ابراز امیدواری کرد که علاوه بر کشورهای منطقه، با دیگر مقامات کشورها نیز در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل دیدار و درباره یمن و فلسطین گفت‌وگو کند.

والرشتوم همچنین با درخواست برای افزایش بودجه پناهندگان فلسطینی، بر حمایت مجدد استکهلم بر حق فلسطینی‌ها تاکید کرد و گفت: سوئد فلسطین را به رسمیت می‌شناسد، چرا که به دنبال پیشبرد راه حل دو دولتی است.

وزیر خارجه سوئد همچنین از دیگر کشورها خواست تا با به رسمیت شناختن دولت مستقل فلسطین، اقدام مفیدی را در جهت حل بحران دنبال کنند.

  • منبع خبر : مهر