سکه ۴.۷ میلیون تومان/بازار نیازمند ورود بانک مرکزی
سکه ۴.۷ میلیون تومان/بازار نیازمند ورود بانک مرکزی

بازار طلا و سکه بدون تغییر نسبت به روز گذشته با نوسانی بسیار جزئی روبرو شده و سکه تمام بهار آزادی افت ۱۰ تا ۱۵ هزار تومانی قیمت داشته و در حال حاضر با رقمی معادل چهار میلیون و ۷۲۰ هزار تومان به فروش می‌رسد. ابراهیم محمدولی – رییس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر – […]

بازار طلا و سکه بدون تغییر نسبت به روز گذشته با نوسانی بسیار جزئی روبرو شده و سکه تمام بهار آزادی افت ۱۰ تا ۱۵ هزار تومانی قیمت داشته و در حال حاضر با رقمی معادل چهار میلیون و ۷۲۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

ابراهیم محمدولی – رییس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر –  با اشاره به آخرین وضعیت قیمت سکه و طلا در بازار، اظهار کرد: در بازارامروز سکه تمام بهار آزادی طرح جدید معادل چهار میلیون و ۷۲۰ هزار تومان، سکه طرح قدیم چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، نیم سکه دو میلیون و ۲۲۵ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۶۰۵ هزار تومان قیمت دارد.

وی ادامه داد: این در حالی است که هر اونس طلای جهانی ۱۱۹۵ دلار، یک مثقال طلای ۱۷ عیار یک میلیون و ۵۶۵ هزار تومان، یک مثقال طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۶۶۵ هزار تومان، یک گرم طلای ۱۸ عیار ۳۶۱ هزار تومان قیمت دارد.

رییس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر با اشاره به این‌که قیمت سکه نسبت به روز گذشته نوسان جزیی و معمولی ۱۰ تا ۱۵ هزار تومانی را تجربه می‌کند، گفت: این نوسانات کاهشی بوده و در ارتباط با طلا نیز اتفاق خاصی رخ نداده است.

محمدولی همچنین در مورد وضعیت بازار خاطر نشان کرد: وضعیت دادوستد مناسب نیست و تقاضا در حوزه مصنوعات طلا پنج تا ۱۰ درصد بوده و نسبت به طلای آب شده که مردم طی این روزها به جای مصنوعات ساخته شده به سمت خرید آن اقدام می‌کنند ۲۰ تا ۲۵ درصد است.

وی ادامه داد: در مورد سکه باید خاطر نشان کرد که با توجه به رشد قیمت‌ها مردم به سمت خرید روی آورده‌اند و احساس می‌کنند با توجه به گران شدن قیمت سکه بهتر است خرید کرده و پس از چند روز آن را بفروشند و سود کنند.

رییس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر با بیان این‌که قیمت سکه دنباله‌روی قیمت ارز در بازار است، گفت: در صورتی که مسکن لازم توسط بانک مرکزی و کلان اقتصاد کشور مدنظر قرار نگیرد و بازار با مدیریت روبرو نشود، رشد قیمت‌ها ادامه دارد و به نظر می‌رسد که روند کاهشی صورت نگیرد.