سیاست در بازگشایی‌ها مبتنی بر دیدگاه کارشناسی است
سیاست در بازگشایی‌ها مبتنی بر دیدگاه کارشناسی است
سخنگوی دولت گفت:هرگونه سیاست در بازگشایی‌ها مبتنی بر دیدگاه کارشناسی است.

به گزارش واحد سیاسی خبرگزاری صبح اقتصادعلی ربیعی سخنگوی دولت ظهر امروز (دوشنبه) در نشست خبری با خبرنگاران، گفت: پیش از این نیز با برگزاری دو نشست خبری در سال ۹۹ به صورت ویدئو کنفرانس به سوالات خبرنگاران پاسخ داده بودم و امروز نیز پاسخگوی خبرنگاران هستم.” سیاست در بازگشایی‌ها مبتنی بر دیدگاه کارشناسی است”

وی گفت: ما مرحله جدیدی از سیاست فاصله گذاری اجتماعی را از این هفته آغاز کردیم.

بازگشایی‌ها مبتنی بر دیدگاه کارشناسی است

سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه هرگونه سیاست در بازگشایی‌ها مبتنی بر دیدگاه کارشناسی و مورد تائید وزارت بهداشت است، افزود: خوشبختانه کارشناسان ما در حوزه سلامت و بهداشت محیط کار امروز با همکاری اتاق‌های ذی‌ربط تشکل های صنفی، اقتصادی و تولیدی در کنار هم انبوه پروتکل‌های بهداشتی را تولید کردند و از این پس کار در کارخانه‌ها و صنوف وشیوه کار در ادارات مبتنی بر پروتکل‌ها خواهد بود، این نیازمند همکاری نظارت و کنترل دستگاه‌های بازرسی است.

ربیعی با بیان اینکه همکاری کامل مردم لازمه دنبال کردن سیاست حفظ جان و سلامت و در کنار آن حفظ زندگی روزمره و معیشت مردم است،اظهار داشت: حفظ سلامت و جان مردم هر دو از وظایف ما است؛ ما از جان مردم مقابل کرونا و تبعات ناشی از فشار و سنگینی اقتصاد باید محافظت کنیم.

وی گفت: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده از این پس فعالیت در صنوف و ادارات مبتنی بر پروتکل‌ها خواهد بود که البته نیازمند آموزش و نظارت است.

دولت مدام در حال رصد وضعیت است

سخنگوی دولت گفت: دولت در ادامه طرح هوشمند، مدام در حال رصد است از این رو با توجه به شرایط پویای بیماری، بر آخرین تحولات جهانی اشراف داریم و  این تحقیقات را مدنظر داشته ایم و سیاست‌های خود را براساس دانش بشری انطباق داده ایم.

ربیعی اظهار داشت: اخیرا رهبر انقلاب در بیانات روشنگرانه خود اشاره فرمودند که کشور نیازمند پویش عظیم اجتماعی است. دولت از رهبر انقلاب برای دعوت همه به «خیر جمعی» اعلام حمایت می‌کند. از همه سازمان های مردم نهاد و کسانی که به این پویش می پیوندند هم حمایت می‌کنیم.

وی تاکید کرد: امروز در جامعه‌ نیازمند این هستیم که با افزایش سرمایه اجتماعی و اعتماد به یکدیگر با ویروس کرونا که روی ویروس تحریم نشسته است، مقابله کنیم و باید به هردو ویروس غلبه کنیم.

سخنگوی دولت اظهار داشت: در پاسخ به فرمایش رهبر انقلاب جلسه ای به ریاست معاون اول رئیس جمهور با نهادهای عمومی و سازمان های مردم نهاد برگزار شد و پنجره واحد خدمات حمایتی با حفظ هویت سازمانی طراحی شد و قرار است در کلیه استان‌ها ستادهایی تشکیل شود.

ربیعی گفت: وزارت ارتباطات تمهیداتی اندیشیده است که با ظرفیت دولت الکترونیک امکان اتصال کسانی که می‌خواهند کمک کنند و کمک می‌طلبند بتوانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

  • منبع خبر : مهر