سید حسن نصرالله: اسرائیل حتی در صورت ورود به رفح هم جنگ را باخته است
سید حسن نصرالله: اسرائیل حتی در صورت ورود به رفح هم جنگ را باخته است
دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: نتانیاهو می‌گوید «اگر به رفح نرویم در جنگ شکست خورده ایم». ما به نتانیاهو می‌گوییم حتی اگر به رفح بروید، هم جنگ را باخته‌اید و نمی‌توانید حماس یا مقاومت را از بین ببرید.

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: نتانیاهو می‌گوید «اگر به رفح نرویم در جنگ شکست خورده ایم». ما به نتانیاهو می‌گوییم حتی اگر به رفح بروید، هم جنگ را باخته‌اید و نمی‌توانید حماس یا مقاومت را از بین ببرید.

به گزارش ایسنا، «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان در محفل قرآنی ماه مبارک رمضان به تحلیل مسائل مهم روز از جمله حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه پرداخت.

وی در این سخنرانی ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان، تاکید کرد جبهه های حمایتی لبنان، یمن و عراق نیز در ماه مبارک رمضان حرف خود را خواهند زد.

سید حسن نصرالله تصریح کرد در ششمین ماه از جنگ غزه مردم و مقاومت آن همچنان استوار ایستاده‌اند و این استواری آنها به معجزه نزدیکتر است.

دبیرکل حزب‌الله لبنان تصریح کرد: آنچه تا امروز به ویژه در غزه رخ می‌دهد، درس عبرتی برای همه مردم جهان است و ما باید بر دستاوردهای بزرگ عملیات «طوفان الاقصی» و آنچه پس از آن رخ می‌دهد، تأکید کنیم.

وی با اشاره به پافشاری «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی بر حمله زمینی به رفح غزه، گفت: کارشناسان ارشد دشمن به خسارات راهبردی اذعان دارند و امروز در ششمین ماه جنگ، نتانیاهو می ایستد تا بگوید اگر به رفح نرویم در جنگ شکست خورده ایم. ما به نتانیاهو می گوییم حتی اگر به رفح بروید، جنگ را باخته اید و نمی توانید حماس یا مقاومت را از بین ببرید.

سید مقاومت خاطر نشان کرد: یکی از نشانه‌های شکست دشمن این است که اشغالگران در ماه ششم جنگ با حماس مذاکره می‌کنند. حماس امروز به نمایندگی از مقاومت و نه از موضع ضعف مذاکره می‌کند، زیرا شرایط را تعیین می‌کند.

وی افزود امروز مردم غزه و گروه‌های فلسطینی خواهان توقف کامل جنگ هستند و آتش‌بس موقت را نمی‌خواهند.

سید حسن نصرالله درباره تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی هم گفت: موضوع به مبادله اسرا با اسرا محدود نمی‌شود و موضع مقاومت در غزه توقف نهایی تهاجم است که همه باید با آن همراه باشیم.

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی در جنگ غزه تصریح کرد: چه کسی معتقد است که بایدن نمی‌تواند جنگ در نوار غزه را متوقف کند؟ بایدن با یک قلم می تواند جنگ در نوار غزه را متوقف کند. دولت آمریکا احمق است و باید جنگ را متوقف کند.

سید مقاومت در ادامه سخنرانی خود با اشاره به حمایت محور مقاومت از مردم غزه و مقاومت فلسطین، تاکید کرد جبهه های پشتیبانی در حال تکمیل کار خود هستند و ما جبهه یمن را می‌ستاییم و آثار و برکات آن به ویژه در اقتصاد دشمن بسیار زیاد است.

وی افزود حملات پهپادی و موشکی به مواضع رژیم اشغالگر توسط مقاومت عراق، امری مستمر است و ادامه خواهد داشت.

سید حسن نصرالله با اشاره به حملات حزب‌الله لبنان به مناطق شمالی فلسطین اشغالی، خاطرنشان کرد جبهه لبنان در این نبرد به وظیفه خود عمل می‌کند و نقش خود را به طور کامل ایفا می‌کند و فریاد شهرک نشینان صهیونیستی بلندتر از عملیات مقاومت است.

وی افزود حزب‌ الله خسارات سنگینی را چه از لحاظ اقتصادی، زیرساختی، نظامی و انسانی به رژیم صهیونیستی وارد کرده ولی آنها سانسور می‌کنند.

دبیرکل حزب الله لبنان ضمن اشاره به تلفات دشمن صهیونیستی در جنگ غزه گفت آمار تلفات رژیم صهیونیستی ۲ یا ۳ برابر بیشتر از آمار اعلامی آنها است.

وی با بیان اینکه ارتش رژیم صهیونیستی خسته و کلافه است، افزود پس از ۵ ماه، ارتش صهیونیستی کمبود نیرو دارد و می خواهد ۱۴ هزار و ۵۰۰ سرباز و حتی جوانان حریدی را جذب کند.

سید حسن نصرالله تاکید کرد هرکس که می‌خواهد ارزیابی کند که مقاومت در جبهه لبنان چه می‌کند باید ببیند که مقاومت چگونه دشمن را از جنگ با لبنان باز داشته است.

وی با بیان اینکه جامعه دشمن صهیونیستی، اقتصاد و حتی ارتش آن تحلیل رفته است، از جبهه‌های مقاومت خواست همچنان صبور و شکیبا باشند چرا که پیروزی از آن کسی است که مقاومت کند.

سید حسن نصرالله استقامت و ایستادگی را مسوولیت و وظیفه همه دانست و خاطر نشان کرد محور مقاومت در موضع قدرت و دشمن در موضع ضعف است.

دبیرکل حزب الله لبنان در پایان سخنرانی خود از تظاهرکنندگان در آمریکا قدردانی کرده و گفت ادامه این موضع تحت فشار و مخالف می تواند دریچه ای را به روی امید باز کند.