سید حسن نصرالله: باید موضع لبنان در مقابل اشغال روستای الغجر قاطعانه باشد
سید حسن نصرالله: باید موضع لبنان در مقابل اشغال روستای الغجر قاطعانه باشد
دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: فلسطینی ها در کرانه باختری بر این باورند که رژیم اسرائیل رو به زوال است و این امید بسیاری به آنها برای ادامه مقاومت میدهد.

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: فلسطینی ها در کرانه باختری بر این باورند که رژیم اسرائیل رو به زوال است و این امید بسیاری به آنها برای ادامه مقاومت میدهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از المیادین، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان چهارشنبه شب به مناسبت هفدهمین سالروز جنگ ۳۳ روزه، سخنرانی ایراد کرد.

سید حسن نصرالله عنوان داشت: فردی که قرآن را در سوئد آتش زد، رابطه با موساد اسرائیل دارد و هدفش تفرقه افکنی میان مسلمانان و مسیحیان است.

دبیرکل حزب الله لبنان خاطرنشان کرد: اینکه علمای دینی مسیحی رخداد آتش زدن قرآن را محکوم کردند، به صورت گسترده در جلوگیری از فتنه نقش داشت.

سید حسن نصرالله عنوان داشت: ملت های منطقه باید از دولت ها بخواهند که موضع قاطعانه تری نسبت به مساله آتش زدن قرآن کریم داشته باشند.

وی افزود: موضع چشمگیر روسیه نسبت به موضوع آتش زدن قرآن کریم، باعث شد که کشورهای غربی در تنگنا قرار بگیرند.

سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: پروژه بزرگ خاورمیانه در لبنان ساقط شد و نابودی آن در فلسطین، عراق، سوریه و ایران تکمیل شد.

وی اظهار کرد: آمریکایی و اسرائیلی ها به شکست جنگشان علیه لبنان در سال ۲۰۰۶ در بیش از چند جبهه اذعان کردند. هدف تعدی ۲۰۰۶ نابودی مقاومت و تسلیم کردن لبنان بود. پیروزی ژوئیه معادله بازدارندگی را بنا نهاد که این معادله تا به امروز پابرجا است، در حالی که قدرت بازدارندگی دشمن صهیونیستی در حال کاهش است.

سید حسن نصرالله افزود: صلح و امنیت در جنوب لبنان برخاسته از اعتماد مردم به کارآمدی بازدارندگی کنونی در مقابل وضعیت ترس طرف اسرائیلی است.

دبیرکل حزب الله عنوان داشت: دشمن اسرائیلی با تمامی ابزارهایش تلاش میکرد تا از گسترش قدرت مقاومت در لبنان جلوگیری کند و با وجود تمامی شرایط، در این امر موفق نشد.

وی افزود: هدف اسرائیلی ها از تجاوز به جنین، بازپس گیری بازدارندگی بود اما آنها کاملا نتیجه عکس به دست آوردند.

سید حسن نصرالله عنوان داشت: گواه شکست تجاوز جنین، ادامه عملیات مقاومت فلسطین در کرانه باختری است. پیروزی ژوئیه ۲۰۰۶ دشمن اسرائیلی را در خط سراشیبی قرار داد. پیروزی ژوئیه به پروژه بزرگ اسرائیل پایان داد.

وی تصریح کرد: فلسطینی ها در کرانه باختری بر این باورند که رژیم اسرائیل رو به زوال است و این امید بسیاری به آنها برای ادامه مقاومت میدهد.

سید حسن نصرالله عنوان داشت: رخداد امروز در مرزها همچنان در دست بررسی است و پس از آن اقدام مطلوب صورت میگیرد.

وی افزود: آنچه که اخیراً رخ داد این بود که دشمن به ساخت دیوار پایان داد و الغجر را به منطقه گردشگری تبدیل کرد و این امر در سایه سکوت سازمان ملل انجام شد. برخی از افراد میگویند به دلیل چادرهایی که ما در مرزها برپا کرده ایم، دشمن الغجر را به اراضی خود ملحق کرد، اما این سخن درست نیست. ما چادرهایمان را در خاک لبنان قرار داده ایم و دولت لبنان نیز به این امر اذعان دارد. جامعه بین الملل نسبت به تمامی تعدی های مرزی اسرائیل سکوت کرد اما بعد از آنکه مقاومت چادرهایش را در مرزها برپا کرد، سریعاً واکنش نشان داد.

وی تصریح کرد: نباید در مقابل اشغال روستای الغجر سکوت کرد باید موضع لبنان قاطعانه باشد و باید این روستا آزاد شود و این مسئولیت دولت لبنان است.

سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: اسرائیل که قدرت بازدارندگی اش در حال کاهش است، اما وقیح بوده و تماس هایی برقرار میکند و در آن از نقض از سوی لبنان سخن میگوید در حالی که خودش دست به هزاران نقض میزند.

وی تصریح کرد: من خواهان شمارش تعداد نقض های زمینی، هوایی و دریایی اسرائیل و آنچه که اسرائیل ادعای نقض های لبنان را میکند، هستم. دشمن بر این باور است که پدافند هوایی حزب الله که مانع از پرواز پهپادها و نقض های هوایی آن میشود، اقدامی تحریک آمیز است.

سید حسن نصرالله درخصوص تحولات سیاسی داخلی لبنان گفت: وزیر سلیمان فرنجیه از اعتماد ما به عنوان نامزد ریاست جمهوری برخوردار است و از پشت به مقاومت خنجر نمی زند.

وی افزود: میشل عون، رئیس جمهور سابق لبنان به مقاومت خنجر نزد و ما به شخص او اطمینان داریم و او پشتیبان مقاومت بود. حزب الله و جنبش أمل تاکید کرده اند که موضوع تغییر نظام از سوی آنها مطرح نیست، اما برخی بر دروغ و گمراه سازی خود برای متهم کردن أمل و حزب الله در این خصوص اصرار دارند.

انتهای پیام