سید حسن نصرالله: شاهد مداخله سفارت آمریکا و عربستان در انتخابات لبنان بودیم
سید حسن نصرالله: شاهد مداخله سفارت آمریکا و عربستان در انتخابات لبنان بودیم
سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان امروز (چهارشنبه) سخنرانی را برای بررسی آخرین تحولات ایراد کرد.

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان امروز (چهارشنبه) سخنرانی را برای بررسی آخرین تحولات ایراد کرد.

به گزارش صبح اقتصاد، به نقل از العهد، سید حسن نصرالله عنوان داشت: در ابتدا، از تمامی کسانی که در انتخابات شرکت کردند، به ویژه کسانی که به مقاومت و همپیمانانشان رأی دادند، قدردانی می‌کنم. تشکر ویژه از کسانی که بیماری آنها مانع از حضور آنها با ویلچر برای رأی دادنشان نشد. از تمام دستگاه‌های رسمی و مسئولان و نیروهای امنیتی و قضات که در مدیریت روند انتخابات شرکت کردند، قدردانی می‌کنم.

وی افزود: زبان از قدردانی از شما عاجز است، شکر خداوند را به جا می‌آوریم که به این کشور و این مقاومت، انسان‌هایی را داد که شریف‌ترین انسان‌ها هستند.

وی افزود: به حامیان وفادار می‌گویم که شما امنیت شبکه سیاسی و مردمی مطلوب مقاومت و سلاح آن را مقابل هدف گرفتن‌های علنی و آشکار تامین کردید، این دستاوردی است که رقم زدید، خداوند به شما برکت دهد.

سید حسن نصرالله عنوان داشت: نتایج بزرگ، پیام‌های قوی پیرامون پایبندی به مقاومت، معادله طلایی، دولت عادل و قادر، اصلاحات، صلح داخلی، زندگی واحد و اولویت داشتن رسیدگی به بحران‌های حیاتی و اقتصادی داشته است.

وی افزود: این دستاورد بعد از هجمه رسانه‌ای و روانی گسترده علیه ما و همپیمانان مقاومت و فشارهای اقتصادی و بحران‌سازی‌ها صورت گرفت.

دبیرکل حزب الله افزود: با وجود تمامی تهدیدها و ایجاد هول و وحشت‌ها برای آنکه مردم بترسند و عقب گرد داشته باشند، اما این اقدامات نتیجه نداشت. حضور گسترده در روز رأی گیری و نتایج حاصله پاسخی به این تهدیدها بود.

سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: آنچه که در مورد موضوع مقاومت رخ داد، پیروزی بزرگی بود که به آن افتخار می‌کنیم، به ویژه زمانی که شرایط نبرد و آنچه که مورد استفاده قرار گرفت و هزینه‌هایی که شده بود، می‌بینیم.

وی تصریح کرد: این انتخابات به هیچ جناح سیاسی این امکان را نمی‌دهد که ادعا کند اکثریت پارلمانی را به دست آورده است، مصلحت لبنان آن است که یک جناح خاص اکثریت را نداشته باشد، پارلمان لبنان متشکل از فراکسیون‌های پارلمانی و نمایندگان مستقل است و جناح سیاسی‌ای در کشور وجود ندارد که در حال حاضر دارای اکثریت پارلمانی باشد.

دبیرکل حزب الله گفت: حجم بحران‌های مالی، پولی، معیشتی، بیکاری، افزایش نرخ دلار و کاهش ارزش لیره لبنان به حدی است که یک جناح به تنهایی حتی درصورتی‌که اکثریت را کسب کند قادر نیست آن را حل کند، هیچ طرفی در پارلمان اکثریت را ندارد بنابراین همگان مسئول هستند.

وی تاکید کرد: نتیجه انتخابات نشان داد که افراد منتخب باید برای حل مشکلات و نجات کشور تلاش کنند، عمل نکردن به مسئولیت، به منزله خیانت در امانت و نوعی خلف وعده انتخاباتی است، باید بحث‌های رسانه‌ای و سیاسی فروکش کند. بحث و جدل تنها به تنش در کشور ختم می‌شود و کمکی به حل وضعیت موجود نمی‌کند، آنچه لازم است اینست که کشور به آرامش برسد و به پرونده‌های قبل از انتخابات رسیدگی شود و دردهای مردم در اولویت قرار بگیرد، این امر جز با مشارکت و همکاری به دور از رقابت قابل حل و فصل نیست، از همان ابتدا اراده ما برای برگزاری انتخابات، واقعی و جدی بود.

وی تاکید کرد: ما خواهان کاهش بحث‌ها و تنش‌های رسانه‌ای در لبنان هستیم، برگزار نشدن انتخابات یکی از دروغ‌هایی بود که علیه مقاومت و همپیمانانش مطرح می‌شد.

سید حسن نصرالله با اشاره به مداخله‌های عربستان و آمریکا در انتخابات لبنان گفت: اشغال لبنان توسط ایران یک دروغ است؛ آن هم در زمانی که شاهد دخالت سفارت آمریکا و عربستان سعودی در انتخابات بودیم، آیا یک بار دیدید سفیر ایران یا یکی از کارمندان سفارت ایران در انتخابات دخالت کند، اما دیدیم که سفیر آمریکا در مراکز رای گیری حضوری فعال داشت، سفارت آمریکا فهرست تشکیل داد همچنین سفیر عربستان فعال ترین ماشین انتخاباتی بود.

سید حسن نصرالله گفت: در صورتی که قانون غیر طایفه‌ای باشد و رای گیری براساس اشخاص بالای ۱۸ سال انجام شود؛ می‌توان درباره انتخاب‌های مردمی بر اساس اکثریت سخن گفت، امیدواریم روزی برسد که قانون انتخاباتی منصفانه‌ای داشته باشیم.

وی افزود: کوشیدند مردم لبنان را از معیشتشان بترسانند اما نتوانستند، آنچه در دو روز گذشته رخ داد برگزاری راهپیمایی منتسب به حزب الله با مشارکت افراد مسلح نقابدار بود، از هر نوع شعار که رنگ و بوی طایفه گرایی بدهد، خودداری می کنیم، برخی خیابان‌ها، محله‌ها یا شهرها هستند که قصد برگزاری راهپیمایی موتوری دارند که باعث جنجال خواهد شد؛ در حالیکه ما خواستار آرامش هستیم.

سیدحسن نصرالله تاکید کرد: برخی اشخاص که چند هزار رای فقط دارند به نام مردم لبنان حرف می‌زنند، یکی از این اشخاص که در لبنان فهرست تشکیل داد و سفارت‌‍‌ها از او حمایت کردند و فقط دو یا سه کرسی پارلمان را به دست آورد علیه مقاومت حرف می زند.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: به همپیمانان‌مان که پیروز نشدند می‌گوییم که ما نماینده آنها هستیم و ما از آنها حمایت می‌کنیم و در کنار آنها قرار می‌گیریم و خدمت به ملت‌مان و آرمان‌مان را تکمیل می‌کنیم.