سید حسن نصرالله: هر عملیات ترور اسرائیل با پاسخ قوی و قاطع مواجه می‌شود
سید حسن نصرالله: هر عملیات ترور اسرائیل با پاسخ قوی و قاطع مواجه می‌شود
دبیرکل حزب الله لبنان گفت آمریکایی‌ها ارتش لبنان را تهدید کردند که در صورت حمله به تروریست‌ها در منطقه مرزی الجرود، کمک‌های خود به این کشور را متوقف خواهند کرد.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت آمریکایی‌ها ارتش لبنان را تهدید کردند که در صورت حمله به تروریست‌ها در منطقه مرزی الجرود، کمک‌های خود به این کشور را متوقف خواهند کرد.

به گزارش ایسنا، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان دوشنبه شب به مناسبت سالروز آزادسازی ارتفاعات لبنان از چنگ تروریست‌های تکفیری که به «آزادسازی دوم» معروف است، گفت که آزادسازی الجرود، تجربه دیگری از موفقیت معادله ارتش، مردم و مقاومت در لبنان بود.

دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه هدف گروه‌های تکفیری از تسلط بر بخش‌هایی از خاک لبنان، تبدیل کردن آن به بخشی از نقشه خلافت داعش بود، تصریح کرد: نباید این را فراموش کنیم مدعیان حاکمیت، از گروه‌های تکفیری که خاک لبنان را اشغال کردند و به تجاوز علیه لبنان پرداخته و افسران و نظامیان لبنانی را کشتند، حمایت کردند.

دبیرکل حزب الله در ادامه سخنان خود به مناسبت عید آزاد سازی دوم (پیروزی بر تکفیری‌ها و آزاد سازی جرود عرسال) تصریح کرد: پس از تحولات سوریه، تروریست‌های مسلح وارد بخش‌های گسترده‌ای از لبنان شده و آن را به پایگاهی برای تعرض و هجوم به شهروندان لبنانی و ارتش لبنان تبدیل کردند.

سید حسن نصرالله تأکید کرد: اشغال لبنان بخشی از اهداف گروه‌های تکفیری بود، آن‌ها می‌خواستند که لبنان بخشی از نقشه خلافت داعش باشد.

دبیرکل حزب الله لبنان ادامه داد: دولت به دلیل فشار آمریکا، به ارتش لبنان اجازه حمله علیه تروریست‌ها را نداد. آمریکایی‌ها ارتش لبنان را تهدید کردند که در صورت حمله به تروریست‌ها، کمک‌های خود را متوقف خواهند کرد.

وی ادامه داد: در لبنان گروه‌‎هایی هستند که روی بقای گروه‌های مسلح در حومه و پیروزی آنها حساب باز کردند. آزادسازی جرود عرسال، تجربه دیگری از موفقیت معادله ارتش، مردم و مقاومت در لبنان بود. با در پیش گرفتن معادله راهبردی ملی مبتنی بر ارتش، مردم و مقاومت، به پیروزی‌ها و دست‌آوردهای بزرگی رسیده‌ایم.

سید نصرالله ادامه داد: با تقویت مقاومت در کرانه باختری و با توجه به عجز و ناتوانی اسرائیل، نتانیاهو سعی کرد آنچه را که در کرانه باختری اتفاق می‌افتد، به‌عنوان نقشه ایران به تصویر بکشد.

وی در ادامه با بیان اینکه هرگونه عملیات ترور دشمن صهیونیستی در لبنان با پاسخی قوی و قاطع مواجه خواهد شد، تصریح کرد: ما هرگز اجازه نمی‌دهیم لبنان به میدان ترور تبدیل شود. نه تهدید و نه اجرای آن، مقاومت را متوقف نخواهد کرد بلکه موجب قدرت گرفتن هرچه بیشتر آن خواهد شد.

دبیرکل حزب الله لبنان با تأکید بر اینکه مقاومت در کرانه باختری بیانگر عزم و اراده قاطع فلسطینیان است، ادامه داد: دشمن صهیونیست باید اذعان کند که گرفتار یک بحران تاریخی، وجودی و راهبردی شده که هیچ راه برون رفتی از آن وجود ندارد.

وی در ادامه این پرسش را مطرح کرد که دشمن صهیونیستی از آغاز نبرد با مقاومت دست به ترورهای زیادی زده اما آیا توانسته مقاومت را تضعیف کند؟

نصرالله خاطرنشان کرد: اجازه نمی‌دهیم لبنان دوباره به عرصه ترور تبدیل شود و هرگز تغییر قواعد درگیری با دشمن صهیونیستی را نخواهیم پذیرفت و این رژیم باید این را به خوبی بداند.

وی تأکید کرد که آنچه در سوریه اتفاق می افتد یک پروژه آمریکایی است که در آن آمریکا از تعدادی از کشورهای منطقه که از این پروژه حمایت کردند، کمک خواست. رهبر واقعی از روز اول جنگ سوریه، به اعتراف خود سفیر آمریکا در دمشق، آمریکا بود.

دبیرکل حزب الله ادامه داد: به بهانه داعش، نیروهای آمریکایی به عراق بازگشتند و به بهانه داعش برای اشغال شرق فرات وارد شدند. زمانی که آنها دریافتند که پروژه نظامی شکست خورده و وضعیت سوریه رو به بهبودی پیش رفته، این آمریکا بود که با اعمال قانون سزار و تحریم ها، سوریه را در تنگنا قرار داده است.

سید حسن نصرالله اضافه کرد، مهمترین میادین نفت و گاز سوریه در شرق فرات قرار دارد و آمریکایی‌ها هر روز آنها را غارت کرده و مانع بازگشت آنها به دولت سوریه می‌شوند.

سید نصرالله ادامه داد: سوریه و متحدانش به سادگی می توانند شرق فرات را آزاد کنند اما این منطقه تحت اشغال نیروهای آمریکایی است. نبرد شرق فرات با شبه نظامیان قسد نیست و نبرد در آنجا ممکن است به یک درگیری منطقه‌ای و بین‌المللی تبدیل شود.

وی تصریح کرد: دولت لبنان به دنبال رفع اشتباهی است که سال گذشته رخ داد و حاکمیت لبنان را نقض می کند. دشمنان لبنان می خواهند یونیفل در لبنان به جاسوسی برای اسرائیلی‌ها تبدیل شود.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: آنها می‌گویند رئیس جمهور آینده لبنان می‌خواهد کشوری بسازند که با حزب الله مقابله کند، نه دولتی برای حل مشکلات مردم و این نشان می دهد که در خدمت هر پروژه ای هستند. آنها در خدمت هدف اعلام شده اسرائیل هستند.

سید نصرالله اضافه کرد: من نه جنگ روانی روی لبنانی‌ها انجام می‌دهم و نه آنها را می‌ترسانم، بلکه حقایقی را به آنها می‌گویم که برخی روی آن کار می‌کنند. برخی بر این باورند که رویاهای آنها فقط بر روی خرابه‌های لبنان و اسکلت مردم لبنان محقق می شود.