سیل مهربانی بانک مهر ایران به سیستان و بلوچستان سرازير شد
سیل مهربانی بانک مهر ایران به سیستان و بلوچستان سرازير شد
شرکت‌ها، سازمان‌ها، مؤسسه‌ها و برندها علاوه بر انجام وظایفی که بر اساس اهداف تأسیس خود بر عهده دارند، در زمینه‌هاي مختلفي به جامعه کمک مي‌كنند. در واقع اين مجموعه‌ها نيز مانند افراد حقيقي نسبت به جامعه احساس مسئوليت مي‌كنند و اقداماتي را در راستاي اين مسئوليت اجتماعي انجام مي‌دهند.

سیل مهربانی «بانک مهر ایران» به سیستان و بلوچستان سرازير شد

به گزارش پایگاه خبری صبح اقتصاد، شرکت‌ها، سازمان‌ها، مؤسسه‌ها و برندها علاوه بر انجام وظایفی که بر اساس اهداف تأسیس خود بر عهده دارند، در زمینه‌هاي مختلفي به جامعه کمک مي‌كنند. در واقع اين مجموعه‌ها نيز مانند افراد حقيقي نسبت به جامعه احساس مسئوليت مي‌كنند و اقداماتي را در راستاي اين مسئوليت اجتماعي انجام مي‌دهند.

مسئولیت اجتماعی می‌تواند در شرایط عادي، پاسخگويي به دغدغه‌هاي جامعه باشد. به‌عنوان مثال، حفظ محيط زيست همواره يکي از دغدغه‌هاي افراد جامعه است که اقدامات متفاوتي براي آن انجام مي‌شود. ممکن است شما به گروه‌هاي طبيعت‌گردي بپيونديد و کوه‌ها و ساحل دريا را پاكسازي كنيد. افراد حقوقي مثل بانك‌ها و اداره‌ها هم در چنين مواردي با توجه به مسئوليت اجتماعي خود، اقداماتي را انجام مي‌دهند. حذف كاغذ از فرآيندهاي جاري اين مجموعه‌ها، نمونه‌اي از مسئوليت اجتماعي آنها در راستاي حفظ محيط زيست است.

در شرایط اضطراری نیز سازمان‌‌ها و نهادها مانند آحاد جامعه و در راستای مسئوليت‌هاي اجتماعي خيرخواهانه، خدماتي را به هم‌وطنان ارائه مي‌دهند. همان‌طور که ما به‌عنوان شهروندان ايراني، در سيل ابتداي سال و همچنين در سيل اخير سيستان و بلوچستان، کمک‌هاي خود را به سيل‌زدگان رسانديم، سازمان‌ها و نهادها هم اقدامات مؤثري در اين ارتباط انجام دادند.

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران هم در راستای مسئولیت‌های اجتماعي خود، از ابتداي سال در کنار هم‌وطنان سيل‌زده بوده است. اين بانک علاوه بر معرفي شماره حساب براي تجميع کمك‌هاي نقدي، بسته‌هاي كمك غيرنقدي را براي اهالي استان‌هاي درگير سيل ارسال كرده است.

استمرار امدادرسانی پس از روزهای بحرانی

مسئله مهم درباره امدادرسانی به چنین مناطقی این است که مشکلات ساکنان آن‌ها به‌تدريج و با فروکش كردن سيلاب از ياد مي‌رود. حجم بالايي از خدمات امدادرساني، در روزهاي ابتدايي بروز بحران و در سطح كمك‌هاي نقدي يا بسته‌هاي خوراك و پوشاك به اين مناطق ارسال مي‌شود. با اين حال، مسكن و كسب‌وكار، تا مدت‌ها به‌عنوان چالشي حل‌نشده در اين مناطق باقي‌ مي‌ماند.

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در هر دو سانحه طبیعی سال جاری يعني سيل بهار و سيل اخير سيستان و بلوچستان تلاش کرد مسئوليت اجتماعي خود را در هر دو زمينه ايفا کند. حضور اعضاي هيئت مديره بانک در اين مناطق و ارزيابي و نيازسنجي براي شناسايي روش‌هاي امدادرساني، به اين بانك كمك كرد تا مسئوليت خود در رابطه با اين هم‌وطنان را به‌نحو شايسته‌اي به‌انجام برساند.

در سیل بهار امسال اعضای هیئت مدیره بانک قرض‌الحسنه مهر ايران با حضور در استان‌هاي شمالي و غربي، توانستند ضمن شناسايي نيازهاي آسيب‌ديدگان، امدادرساني به اين مناطق را به‌نحوي هدايت کنند که هر دو بخش داراي فوريت و بلندمدت را پوشش دهد. براي اين منظور، محسن پدرام، رئيس هيئت مديره بانک در استان لرستان و عيسي امامي، عضو هيئت مديره بانك در گلستان حضور يافتند.

توزیع بسته‌های حمایتی در استان‌هاي شمالي و غربي

در استان لرستان نیز ۷۰۰ بسته حمایتی و مایحتاج ضروري بين ۷۰۰ خانوار سيل‌زده شهر معمولان از توابع شهرستان پلدختر، ۲۰۰ بسته بين ۲۰۰ خانوار سيل‌زده شهرستان چگني و ۱۰۰ بسته بين ۱۰۰ خانوار سيل‌زده شهرستان دلفان توزيع شد. در استان خوزستان نيز ۴۰۰۰ بسته حمايتي و بهداشتي بين خانوارهاي مستقر در اقامتگاه‌هاي موقت هلال احمر تخصيص يافت.

علاوه براین، در سیل ابتدای سال جاری، بانک قرض‌الحسنه مهر ايران مبلغ ۱۰ ميليارد ريال کمک بلاعوض غيرنقدي به استان‌هاي گلستان، لرستان، مازندران، خوزستان و ايلام تخصيص داد. اين مبلغ از محل بودجه تبليغات و همچنين با کمك‌هاي كاركنان تأمين شد. كاركنان بانك قرض‌الحسنه مهر ايران كمك‌هاي نقدي خود را به دو صورت مشاركت در طرح همياران مهر و اختصاص بخشي از حقوق و دستمزد خود به آسيب‌ديدگان سيل اختصاص دادند.علاوه بر این، با همکاری بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و کمیته امداد، مبلغ ۲۰۰ ميليارد ريال تسهيلات قرض‌الحسنه تا سقف ۵۰ ميليون ريال به ازاي هر نفر، با معرفي کميته امداد به سيل‌زدگان اختصاص يافت.