شاخص بورس بیش از ۳ درصد افت کرد
شاخص بورس بیش از ۳ درصد افت کرد

شاخص فرابورس ایران(آیفکس) در هفته گذشته با افت بیش از ۳ درصدی به ارتفاع ۱۰۶۴ واحدی رسید. در سومین هفته معاملاتی امسال در مجموع بازارهای فرابورس ایران یک هزار و ۳۵ میلیون ورقه بهادار در ۱۷۱ هزار دفعه مورد مبادله قرار گرفت که ارزش آن ۱۰ هزار و ۴۰۸ میلیارد ریال بود. در میان بازارهای […]

شاخص فرابورس ایران(آیفکس) در هفته گذشته با افت بیش از ۳ درصدی به ارتفاع ۱۰۶۴ واحدی رسید.

در سومین هفته معاملاتی امسال در مجموع بازارهای فرابورس ایران یک هزار و ۳۵ میلیون ورقه بهادار در ۱۷۱ هزار دفعه مورد مبادله قرار گرفت که ارزش آن ۱۰ هزار و ۴۰۸ میلیارد ریال بود.

در میان بازارهای سهام و اوراق فرابورس نیز در این مدت، بازار‌های اول و دوم به ترتیب بهترین عملکرد در افزایش حجم و ارزش معاملات را تجربه کردند به طوری که در بازار‌های اول و دوم فرابورس در هفته‌ای که گذشت به ترتیب ۱۱۱ و ۴۲۸ میلیون ورقه بهادار به ارزش ۱۸۲، و یک هزار و ۳۳۷ میلیارد ریال دادوستد شد.

همچنین آمار سایر بازار‌های فرابورسی نشان می‌دهد به ترتیب در بازار ابزار‌های نوین مالی و بازار پایه تعداد ۳۴ و ۴۶۳ میلیون ورقه به ارزش ۸ هزار و ۱۲۶، و ۷۲۶ میلیارد ریال دادوستد شد و بازار شرکت‌های کوچک و متوسط نیز میزبان معامله ۱۰۰ هزار سهم به ارزش ۳۰۰ میلیون ریال بود.

افزون بر این بیشترین تعداد معاملات در هفته گذشته متعلق به بازار دوم فرابورس با ۶۶ هزار نوبت معاملاتی بود که البته با ۱۸۱ درصد افزایش، کمترین میزان افزایش در دفعات داد‌ و ستد در میان بازار‌های فرابورسی را نیز ثبت کرد.

نگاهی به ابزارهای معاملاتی در بازار ابزارهای نوین مالی هم در هفته گذشته حاکی از آن است که افزایش ارزش معاملات اوراق بدهی، صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله و اوراق تسهیلات مسکن به ترتیب بیش از ۳۷۵، ۴۳ و ۳۲۹ درصد و افزایش حجم معاملات این سه ابزار به ترتیب ۴۱۱، ۱۱۶ و ۳۱۶ درصد بوده است.

این گزارش م یافزاید: هم‌زمان ارزش معاملات خرد در بازارهای اول، دوم، پایه و SME در فرابورس ایران نیز به ۲ هزار و ۲۳۴ میلیارد رسید که گروه محصولات شیمیایی با ارزش معاملاتی به میزان ۶۸۱ میلیارد ریال ۳۰ درصد از ارزش کل معاملات را از آنِ خود کرد و در صدر ایستاد. گرو‌های فلزات اساسی و انبوه‌سازی، املاک و مستغلات نیز به ترتیب ۱۴ و ۶ درصد از ارزش کل معاملات را به خود اختصاص دادند و در جایگاه‌های دوم و سوم ایستادند.

همچنین در هفته‌ای که سپری شد شاخص فرابورس ایران(آیفکس) با کاهش بیش از ۳ درصدی به ارتفاع ۱۰۶۴ واحدی رسید.