شاخص بورس تهران در پایان معاملات روز شنبه
شاخص بورس تهران در پایان معاملات روز شنبه
شاخص کل بورس که در ساعات ابتدایی معاملات صعودی چشم گیر داشت و به یک میلیون و 634 هزار واحد رسید، در ساعات میانی و پایانی ...

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد شاخص کل بورس که در ساعات ابتدایی معاملات صعودی چشم گیر داشت و به یک میلیون و ۶۳۴ هزار واحد رسید، در ساعات میانی و پایانی معاملات روندی نزولی گرفت و در نهایت در رقم یک میلیون و ۶۱۵ هزار واحد ایستاد.”شاخص بورس تهران در پایان معاملات روز شنبه”

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل این بازار با ۴۰۷۵ واحد صعود، رقم یک میلیون و ۶۱۵ هزار واحد را ثبت کرد. این درحالی است که شاخص کل با معیار هم وزن با ۹۱۱ واحد کاهش، در رقم ۴۱۲ هزار و ۵۲۹ واحد ایستاد. معامله گران این بازار یک میلیون معامله به ارزش ۸۱ هزار و ۲۷۷ میلیارد ریال انجام دادند.

صنایع پتروشیمی خلیج فارس، س. نفت و گاز و پتروشیمی تامین، معدنی و صنعتی چادرملو و بانک ملت نسبت به به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل ملی صنایع مس ایران، پالایش نفت تهران و مخابرات ایران نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی این بازار گذاشتند.

در آن سوی بازار سرمایه، شاخص کل فرابورس با ۱۶۶ واحد افزایش رقم ۱۸ هزار و ۲۰۲ واحد را ثبت کرد. معامله گران این بازار ۳۷۵ هزار معامله به ارزش ۳۱ هزار و ۵۰۵ میلیارد ریال انجام دادند.

پتروشیمی مارون، سرمایه گذاری صبا تامین، پتروشیمی تندگویان، بانک دی، سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات و شرکت اهن و فولاد ارفع نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی این بازار گذاشتند.”شاخص بورس تهران در پایان معاملات روز شنبه”

در پایان معاملات امروز بازار سهام در حالی که شاخص هم‌وزن بازار منفی بود و شاخص کل نیز با رشد چهار هزار واحدی به یک میلیون و ۶۱۵ هزار واحد رسید.

در جریان معاملات امروز بازار سهام در ابتدای شروع معاملات شاخص کل رشد ۱٫۵ درصدی داشت اما با ادامه معاملات و افزایش عرضه نسبت به تقاضا در نمادهای شاخص‌ساز باعث شد تا شاخص کل روندی کاهشی پیدا کند.

همچنین محصولات شیمیایی با ارزش معاملات ۸۲۳ میلیارد تومان معاملات قابل توجهی دارد و نماد فارس نماینده این گروه است که در صدر نمادهای شاخص‌ساز جای گرفته است.نمادهای شگویا، تاپیکو، شغدیر، شاروم، مارون، شصدف، شکربن، ساینا، جم‌پیلن، شبصیر، نمادهایی هستند که در گروه محصولات شیمیایی در سقف قیمت روزانه قرار گرفته‌اند.

در حالی که دلار در بازار ازاد در استانه ۳۰ هزار تومانی شدن است امروز عرضه بر تقاضا برتری پیدا کرد و روند معاملات را کند کرد، ارزش معاملات بازار حدود ۷ هزار میلیارد تومان بوده است و نمادهای فارس، تاپیکو و کچاد بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص کل را داشتند.

  • منبع خبر : ایران جیب