شاخص بورس ۲۱۵واحد رشد کرد
شاخص بورس ۲۱۵واحد رشد کرد

در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه تعداد ۸۴۹میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزش ۱۹۲میلیارد تومان در ۴۹هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد ۲۱۵واحدی در ارتفاع ۹۵هزار و ۴۴۵واحد قرار گرفت. بیشترین تأثیر مثبت بر رشد دماسنج بازار سهام در روزجاری به نام نمادهای معاملاتی معدنی و صنعتی گل گهر، پتروشیمی خارک […]

در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه تعداد ۸۴۹میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزش ۱۹۲میلیارد تومان در ۴۹هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد ۲۱۵واحدی در ارتفاع ۹۵هزار و ۴۴۵واحد قرار گرفت.

بیشترین تأثیر مثبت بر رشد دماسنج بازار سهام در روزجاری به نام نمادهای معاملاتی معدنی و صنعتی گل گهر، پتروشیمی خارک و پتروشیمی جم شد و در مقابل نمادهای معاملاتی سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین، مخابرات ایران و پالایش نفت تهران با افت خود مانع افزایش بیشتر شاخص شدند.

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روز متعادل و مثبتی را پشت سر گذاشتند به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) ۶۶واحد، کل (هموزن) ۶۱واحد، قیمت (هموزن) ۴۵واحد، آزاد شناور ۲۵۲واحد و شاخص‌های‌ بازار اول و دوم به ترتیب ۱۹۸و ۲۱۲واحد رشد کردند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله ۳۰۱میلیون ورقه به‌ارزش ۲۱۰میلیارد تومان در ۴۴هزار نوبت، آیفکس ۴٫۲ واحد رشد کرد و در ارتفاع ۱۱۰۷واحد قرار گرفت.