شاخص های بورسی در آمریکا و اروپا سبزپوش بودند
شاخص های بورسی در آمریکا و اروپا سبزپوش بودند
برخلاف بورس های آسیایی، شاخص های بورسی در آمریکا و اروپا سبزپوش بودند.

به نقل از از خبرگزاری فرانسه، تمدید معافیت ۹۰ روزه شرکت هوآوی چین برای خرید تجهیزات آمریکایی توسط دولت ترامپ باعث شد تا شرکت‌های تکنولوژی در معاملات روز چهارشنبه بورس وال‌استریت رهبری بازار را به دست بگیرند. نیت توفت، مدیر سبد دارایی در مؤسسه “منولایف است منیجمنت” گفت هوآوی به اهرمی برای چانه زنی آمریکا در برابر چین طی روند مذاکرات تجاری تبدیل شده است و این امکان وجود دارد که چین نیز شرکت‌های تکنولوژی آمریکایی را هدف قرار دهد.

در معاملات امروز افزایش نمادهای اپل، گوگل و آلفابت باعث شد تا شاخص “نزدک کامپوزیت” با جهش ۱.۱ درصدی، خود را در سطح ۷۷۸۵.۷۲ واحدی ببیند. شاخص “اس اند پی ۵۰۰” با ۰.۹ درصد افزایش به ۲۸۶۴.۳۶ واحد رسید و شاخص “داو جونز” ۰.۸ درصد بالاتر آمد و در سطح ۲۵ هزار و ۸۷۷.۳۳ واحدی بسته شد.

البته روند صعودی امروز منحصر به آمریکا نبود و شاخص‌های بورسی در قاره سبز نیز سبزپوش شدند. نامه نخست وزیر انگلیس به رهبران مجلس این کشور برای تعیین تکلیف روند خروج از اتحادیه اروپا باعث دمیدن امیدی تازه در بورس‌های اروپایی شد. بوریس شلوسبرگ، کارشناس بازار در مؤسسه “بک است منیجمنت” گفت: بازارهای چیز جدیدی شنیده‌اند و با افزایش احتمال برگزاری رفراندوم جدید برگزیت، قواعد بازی تغییر کرده است.

شاخص “فوتسی ۱۰۰” بورس لندن امروز ۰.۳ درصد افزایش یافت و به ۷۳۲۸.۹۲ واحد رسید. شاخص “دکس” بورس فرانکفورت آلمان با ۰.۹ درصد افزایش در سطح ۱۲ هزار و ۱۴۳.۴۷ واحد بسته شد و شاخص “کک ۴۰” بورس فرانسه با ۰.۵ درصد افزایش تا سطح ۵۳۸۵.۴۶ واحدی بالا آمد.

اریک نیلسون، استراتژیست ارزی در بانک “ولز فارگو” گفت: به نظرم سو تفاهمی پیش آمده است. فکر نمی‌کنم اتفاق جدیدی در خصوص برگزیت افتاده باشد.

شاخص‌های بورسی در آسیا بر خلاف همتایان خود ریزشی بودند به گونه‌ای که شاخص “هانگ سنگ” بورس هنگ کنگ با ۰.۵ درصد کاهش به ۲۷ هزار و ۶۵۷.۲۴ واحد رسید، شاخص “نیک کی ۲۲۵” بورس توکیو تا سطح ۲۱ هزار و ۲۷۲.۴۵ واحد عقب نشست و شاخص “شانگهای کامپوزیت” به ۲۹۰۵.۹۷ واحد رسید.

هر بشکه نفت برنت به ازای ۷۲.۱۸ دلار و هر بشکه نفت “وست تگزاس اینتر مدیت” به ازای ۶۳ دلار مبادله شدند.

 

  • منبع خبر : ایسنا