چرا ایران شانسی برای تغییر میزبانی بحرین ندارد؟
چرا ایران شانسی برای تغییر میزبانی بحرین ندارد؟
فدراسیون فوتبال راه‌حلی برای تغییر میزبانی بحرین ندارد و باید هر چه زودتر تدارکات لازم برای بازی در این کشور را برای تیم ملی فراهم کند.

چرا ایران شانسی برای تغییر میزبانی بحرین ندارد؟

به گزارش واحد ورزشی خبرگزاری صبح اقتصاد تنها شرط کنفدراسیون فوتبال آسیا برای تغییر میزبان‌های مرحله گروهی انتخابی جام جهانی در آسیا، مخالفت سایر همه تیم‌های هر گروه است. در حال حاضر ایران یکی از تیم‌هایی است که به انتخاب بحرین به عنوان میزبان گروه سوم اعتراض کرده و خواهان برقراری عدالت و برگزاری مسابقات در تهران است چرا که در دور رفت مسابقات فقط یک بازی خود را در خانه برگزار کرده است.

با این حال در کنفدراسیون فوتبال آسیا هیچ گوش شنوایی وجود ندارد و آن‌ها برای تغییر تصمیمات خود فقط یک راه را پیش روی کشورهایی مانند ایران و اردن قرار داده اند که به تصمیمات این کنفدراسیون معترض هستند.

در نتیجه تنها راه حل فدراسیون فوتبال برای تغییر میزبانی از بحرین به ایران، جلب نظر موافق عراق، کامبوج و هنگ کنگ است که آن‌ها هم باید به صورت متمرکز در بحرین به میدان بروند تا بازی‌های باقی مانده تمام شود و تکلیف تیم‌های صعود کننده به مرحله سوم انتخابی جام جهانی در آسیا مشخص شود.

نگاهی به جدول رده‌بندی و شرایط تیم‌ها گواهی بر این مطلب است که فدراسیون فوتبال تقریبا برای جلب نظر موافق تیمی مانند عراق هیچ راهی ندارد چرا که طبق جدول مسابقات این تیم باید یک بازی با ایران در خانه انجام دهد اما چه چیزی بهتر از اینکه بازی خود را در زمین بی‌طرف برگزار کند که به یک اندازه برای هر دو تیم مشکل آفرین است؟

حتی با در نظر گرفتن اینکه فدراسیون فوتبال بتواند کامبوج و هنگ کنگ را با خود همراه کند – که کار راحتی نیست چرا که آن‌ها برای سفر به کشوری مانند بحرین کار راحت‌تری دارند و همینطور تعداد مبتلایان به کرونا به طور روزانه در این کشور کمتر است – باز هم عراق را مقابل روی خود می‌بیند که سودای صعود به جام جهانی را دارد و در حال حاضر هیچ چیزی مهم‌تر از این موضوع نیست.

با این اوصاف، فدراسیون فوتبال در عین حال که باید حق قانونی خود را از این کنفدراسیون مطالبه کند، باید از الان به فکر اردوهایی در آب و هوای مشابه با بحرین باشد تا در زمین مسابقه قافیه را به رقبای خود واگذار نکند و از شرایط موجود در این مرحله خلاص شود و به مرحله بالاتر صعود کند.

  • منبع خبر : ایسنا