شبهات الحاق به کنوانسیون «پالرمو» با تعامل کارشناسی قابل حل است
شبهات الحاق به کنوانسیون «پالرمو» با تعامل کارشناسی قابل حل است

معاون حقوقی رئیس جمهور در نامه ای به رئیس مجلس شورای اسلامی، توضیحاتی را در خصوص شبهات پیش آمده در مورد ترجمه کنوانسیون پالرمو ارائه کرد.  لعیا جنیدی معاون امور حقوقی رئیس جمهور در نامه ای خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی درخصوص شبهات پیش‌آمده در مورد ترجمه کنوانسیون پالرمو، توضیحاتی را ارئه کرد. در […]

معاون حقوقی رئیس جمهور در نامه ای به رئیس مجلس شورای اسلامی، توضیحاتی را در خصوص شبهات پیش آمده در مورد ترجمه کنوانسیون پالرمو ارائه کرد.

 لعیا جنیدی معاون امور حقوقی رئیس جمهور در نامه ای خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی درخصوص شبهات پیش‌آمده در مورد ترجمه کنوانسیون پالرمو، توضیحاتی را ارئه کرد.

در این نامه آمده است: «ایرادات شورای نگهبان نسبت به ترجمه کنوانسیون، در متن لایحه ارسالی از سوی رئیس جمهور به مجلس شورای اسلامی وجود ندارد و متن ارسالی دولت متضمن یک ترجمه دقیق و صحیح از زبان اصلی به زبان فارسی است. لذا این اشکالات در فرآیندهای بعدی و پس از خروج لایحه از حوزه مسئولیت دولت به وجود آمده است».

در بخش دیگری از این نامه تاکید شده است: «با این وصف، اشکالات به سادگی و از طریق تعامل کارشناسی قابل حل است و جنبه سیاسی دادن به موضوع با توجه به اینکه بسیاری از موارد احتمالاً در مرحله تایپ مجدد بوجود آمده، موجه نیست».