رونمایی از  شبیه ساز پایه ثابت ارتقا یافته بالگرد ۲۰۶
رونمایی از  شبیه ساز پایه ثابت ارتقا یافته بالگرد ۲۰۶

شبیه ساز پایه ثابت ارتقا یافته بالگرد ۲۰۶ با حضور امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش رونمایی شد.  شبیه ساز پایه ثابت ارتقاء یافته بالگرد ۲۰۶ که از سوی معاونت تحقیقات و جهاد خودکفایی هوانیروز، در حوزه سخت افزاری و نرم افزاری، بهینه سازی و بروزرسانی شده صبح امروز(شنبه) با حضور امیر سرتیپ […]

شبیه ساز پایه ثابت ارتقا یافته بالگرد ۲۰۶ با حضور امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش رونمایی شد.

 شبیه ساز پایه ثابت ارتقاء یافته بالگرد ۲۰۶ که از سوی معاونت تحقیقات و جهاد خودکفایی هوانیروز، در حوزه سخت افزاری و نرم افزاری، بهینه سازی و بروزرسانی شده صبح امروز(شنبه) با حضور امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش، امیر قربانی فرمانده هوانیروز ارتش و سردار محمد رحمانی فرمانده هوانیروز سپاه رونمایی شد.

به گزارش مهر، شبیه سازها امروز به عنوان یکی از وسایل کمک آموزشی مدرن در دنیا محسوب می شوند و تمامی کشورهای سازنده بالگردها که دارای بزرگترین فناوری این سیستم هستند با استفاده از همین شبیه سازها بخشی از آموزش ها و مهارت های خلبانان خود را تکمیل می کنند.

امروزه دیگر برای هیچ کشوری مقرون به صرفه نیست که برای آموزش خلبانان از بالگردهای واقعی استفاده کنند زیرا هزینه های زیادی دربر دارد و بر این اساس هوانیروز به ویژه طی یک دهه اخیر در زمینه ساخت شبیه سازها اقدامات خوبی را انجام داده است.

از سوی دیگر پرواز با شبیه ساز موجب می شود که ما بتوانیم در زمینه مصرف قطعات واقعی بالگرد، عمر واقعی بالگرد و سوخت صرفه جویی کنیم.

استفاده از شبیه سازهای بالگرد زمینه کاهش خطرات و ریسک پذیری، تلفات جانی و مالی و افزایش کیفیت آموزشها را برای دانشجویان خلبانی فراهم می کند.

با توجه به این که شبیه سازهای بالگرد به صورت نرم افزاری برنامه ریزی شده و قابل اجرا هستند خلبان می تواند با استفاده از این شبیه سازها پرواز در شب، هوای مه آلود، بارندگی، برفی و در تمامی شرایط بد جوی را تجربه کند، در صورتی که اگر این پروازها در شرایط واقعی انجام شود هزاران حادثه و اتفاق درکمین خلبانان است.

با توجه به اینکه امروزه متخصصان هوانیروز به توانایی شبیه سازهای بالگرد دست یافته اند، بر همین اساس پرواز با شبیه ساز برای خلبان بسیار مفید، مناسب و مقرون به صرفه است.