شرایط ریجستر موبایل مسافری تغییر کرد
شرایط ریجستر موبایل مسافری تغییر کرد
طبق شرایط جدید اعلام شده از این پس ریجستر مسافری موبایل منوط به درج شماره سیم کارتی است که 20 روز از فعال‌سازی آن گذشته باشد.

به گزارش واحد علم و فناوری خبرگزاری صبح اقتصاد طبق شرایط جدید اعلام شده از این پس ریجستر مسافری موبایل منوط به درج شماره سیم کارتی است که ۲۰ روز از فعال‌سازی آن گذشته باشد.

روح‌الله لطیفی، سخنگوی گمرک ایران از تغییر شرایط اظهار مسافری تلفن همراه خبر داد و گفت: طبق بخشنامه جدید، اظهار مسافری تلفن همراه (ریجستر)منوط به درج شماره سیم کارتی است که حداقل ۲۰ روز از زمان فعال سازی آن و انتقال مالکیت گذشته باشد.

وی درباره علت تغییر شرایط ریجستری اظهار داشت: برخی از افراد با در اختیار گرفتن اطلاعات سفر مسافران و درج مشخصات گذرنامه و تصویر گذرنامه آنها اقدام به واردات گوشی تحت عنوان واردات مسافری تلفن همراه می‌کردند که برخی از این مسافران از این موضوع مطلع نبودند و مورد سوء استفاده افراد قرار می گرفتند.

لطیفی ادامه داد: اگر افراد برای ریجستری با شرایط جدید دچار مشکل شدند برای رفع مشکلات خود می‌توانند با شماره ۱۹۵ تماس بگیرند.

کشور ایران به دلیل موقعیت جغرافیایی و شرایط حاکم با حجم زیادی از کالاهای قاچاق مواجه است. سودجویان زیادی وجود دارند که از راه وارد کردن قاچاق کالاهای مختلف، درآمدهای زیاد کسب می‌کنند و همین مسئله دولت را بر آن داشت تا در زمینه واردات قاچاق گوشی‌های هوشمند، ابتکار عمل را با راه‌اندازی سامانه همتا و طرح رجیستری در دست بگیرد.

با اینکه در ابتدای آغاز به کار طرح رجیستری، مشکلات نسبتا زیادی به وجود آمد و خریداران و فروشندگان را سردرگم کرد، اما به‌نظر می‌رسد هم‌اکنون به ثبات خوبی رسیده است. براساس آمارهای ارائه شده می‌توان گفت طرح رجیستری درکنار آن که توانسته واردات قاچاق گوشی‌های هوشمند را تا حد زیادی کاهش دهد، درآمد بسیار قابل توجهی را هم برای دولت به ارمغان آورده است.

در حقیقت دولت قصد دارد ورود و خروج تمام گوشی‌های هوشمند به کشور را تحت کنترل داشته باشد و بدین ترتیب، تأثیر واردات قاچاق گوشی‌های هوشمند را کمرنگ کند. البته فراموش نخواهیم کرد که پس از آغاز طرح رجیستری از روش‌های مختلفی همانند گوشی‌های مسافری برای واردات و قانونی کردن گوشی‌های قاچاق استفاده شد، اما هرچه زمان گذشت، این طرح رجیستری بود که توانست به موفقیت برسد. در ادامه به بررسی کامل این روش‌ها برای قانونی کردن یا به عبارت دیگر، رجیستر کردن گوشی‌های هوشمند خواهیم پرداخت؛ با ما همراه باشید.

  • منبع خبر : ایران جیب