شرط چهره‌ها برای حضور در «پنج ستاره»/ مخاطبان چقدر هزینه می‌کنند؟
شرط چهره‌ها برای حضور در «پنج ستاره»/ مخاطبان چقدر هزینه می‌کنند؟
حمید گودرزی در نشست رسانه‌ای سری نوروزی مسابقه تلویزیونی «پنج ستاره» گفت برخی چهره‌ها تنها با شرط «برنده شدن» حاضر به شرکت در این مسابقه می‌شوند.

نشست برنامه «پنج ستاره» که از شبکه پنج سیما روی آنتن می‌رود عصر امروز سه‌شنبه هفتم اسفندماه با حضور حمید گودرزی مجری برنامه، حمید عباسی کارگردان و میرمحمدحسین رضوی تهیه‌کننده در سازمان صداوسیما برگزار شد.

رضوی در ابتدای این نشست اظهار کرد: از اواخر بهمن ۹۶ برنامه پنج ستاره روی آنتن رفت و اکنون وارد یک سالگی شده است.

حمید عباسی کارگردان برنامه نیز در سخنانی گفت: برای برنامه نوروزی ساختار جدیدی خواهیم داشت که هم به لحاظ اجرایی و هم به لحاظ شرکت کننده‌ها اتفاق جدیدی را شاهد خواهیم بود.

۱۵ شب برنامه ویژه برای نوروز ۹۸

رضوی در تکمیل صحبت‌های عباسی توضیح داد: در نوروز ۱۵ شب ویژه برنامه داریم که قرار است طی آن چهره‌ها در برنامه حضور یابند. ما در این برنامه در طول ایام سال حضور مردم عادی را به عنوان شرکت کننده داریم و در ویژه برنامه‌های مناسبتی چه در طول سال و چه در نوروز از چهره‌ها دعوت می‌کنیم. در نوروز ۹۸ نیز یک لیگ حذفی داریم که با حضور چهره‌ها و افراد شاخص برگزار می‌شود که ۱۶ نفر در آن شرکت می‌کنند و یک نفر برنده می‌شود.

وی در پاسخ به سلبریتی محور شدن برنامه در نوروز گفت: اینکه در برنامه‌ها فقط سلبریتی‌ها را می‌بینید بخشی به ذائقه مخاطب مربوط می‌شود. مخاطب دوست دارد در این قابی که مردم عادی حضور دارند برخی از چهره‌ها نیز شرکت‌کنند و اتفاقا از چهره‌های مورد علاقه خود اسم می‌برند. حتی پیام داده اند که حمید گودرزی خودش به عنوان شرکت‌کننده در مسابقه حضور یابد.

تهیه‌کننده «پنج ستاره» ادامه داد: بنابراین بخش اعظم این رویکرد ما مبتنی‌بر خواست مخاطب است که درخواست دارد یک چهره ورزشی و هنری را در قاب مسابقه ببیند. ما حضور چهره‌ها را همیشه در تاک شوها دیده ایم و اتفاقا حضورشان در مسابقه اطلاعات عمومی می‌تواند نقطه قوت باشد.

عباسی نیز ادامه داد: ما در طول سال افراد عادی را داریم و در نوروز سعی داریم با حضور چهره‌های شاخص فضای جدیدی را رقم بزنیم.

رضوی درباره مهمانان نوروزی اظهار کرد: ما یک لیست ۷۵ نفره داشتیم که از میان آنها ۱۶ نفر نهایی شدند.

چهره‌هایی که برای حضور در «پنج ستاره» شرط می‌گذارند

حمید گودرزی نیز در ادامه نشست درباره شرکت‌کننده‌ها گفت: من خودم دوست دارم نخبه‌ها را دعوت کنیم و کسانی را که در المپیادهای علمی شرکت کردند را در این مسابقه به چالش بکشیم.

وی ادامه داد: از میان چهره‌ها برخی به خود من اظهار علاقه نشان می‌دهند اما می‌خواهند حتما برنده شوند اما ما نمی‌توانیم به کسی قول بدهیم که حتما برنده می‌شود. نکته این افراد هم این نیست که حتما پول را ببرند بلکه بیشتر می‌خواهند آبرویشان حفظ شود.

گودرزی درباره برنده شدن ۵۰ میلیون تومان به طور کامل در مسابقه گفت: خیلی شانس می‌خواهد کسی عین مبلغ را با تیزهوشی خود ببرد و چه در مسابقه ما چه در مسابقه برنده‌باش با اجرای محمدرضا گلزار شانس هم مطرح است.

مجری «پنج ستاره» با اشاره به حضور خودش به‌عنوان مجری در تلویزیون و حاشیه‌ها نسبت به اجرای بازیگران اظهار کرد: تمام تلاش ما این است که بیشترین مخاطب را جذب کنیم. من درباره اجرای خود پیش از این بارها صحبت کرده ام ولی زمانی هم مجریان مثل شهاب حسینی از تلویزیون به سینما آمدند و فکر می‌کنم نیازی به این مرزبندی‌ها نیست.

رضوی در ادامه نشست درباره فصل جدید برنامه نیز مطرح کرد: غیر از ویژه‌برنامه نوروزی که در تدارک آن هستیم، فصل سوم تا پایان رمضان روی آنتن می‌رود و بعد از آن فصل چهارم را خواهیم داشت که پوست اندازی جدیدی دارد.

برای تعیین جوایز «پنج ستاره» محدودیت داشتیم

وی در بخش دیگر درباره نظرات مخاطبان که امروز با آنها در ارتباط بودند، گفت: در تماس ها هم انتقاد داشتیم هم پیشنهاد و تشکر. انتقادها نسبت به جوایز بود و می خواستند مبلغ جایزه بیشتر شود. البته جوایز پنج ستاره از روز اول یک محدودیتی داشت. این برنامه یک برنامه سرگرمی و اطلاعات عمومی محور است و نخواستیم با یک جایزه کلان این هدف را تحت‌تاثیر قرار دهیم.

گودرزی نیز درباره رقم بالای جوایز مسابقه‌ها عنوان کرد: اعداد بالا شبهه‌ناک است. اینکه هر برنامه ۲۰۰ میلیون بدهید باعث می‌شود مردم بپرسند منبع جوایز کجاست؟ به همین دلیل ما جوایزی با رقم بالا نمی‌دهیم. خود من هم دستمزدهای بالا هم نمی گیرم.

رضوی در تکمیل صحبت‌های گودرزی اضافه کرد: منظور برنامه خاصی نیست اما سایر برنامه‌ها و حتی برنامه‌های خارجی سعی می‌کنند «جایزه» محل جذابیت‌شان باشد. ما اما در این مسابقه تلاش کردیم عدالتی را رعایت کنیم. نیت ما همان دو نکته در ایجاد یک مسابقه سرگرمی و اطلاعات محور بود.

عباسی هم در ادامه درباره اپلیکیشن برنامه توضیح داد: براساس اپلیکیشنی که طراحی شده به تناوب سطح علمی شرکت‌کنندگان سنجیده می‌شود. این اپلیکیشن مخصوص برنامه «پنج ستاره» است و هر هفته ۱۰۰ هزار نفر در آن شرکت می‌کنند که از هر شرکت‌کننده روزانه ۶۰۰ تومان کم می‌شود. البته اینگونه نیست که در همه روزها این صدهزار نفر حضور داشته باشند.

رضوی در ادامه در پاسخ به پرسش‌های مطرح شده درباره درآمد اپلیکیشن «پنح ستاره» و میانگین پولی که در ماه از حساب مخاطبان کم می‌شود بیان کرد: از صلاحیت ما خارج است درباره سرویس‌های محتوامحور که با صداوسیما قرارداد بسته‌ اند صحبت کنیم و اطلاعات دقیقی هم در این باره نداریم.

به سمت مخاطبان اسلحه نگرفته‌ایم!

گودرزی نیز درباره شرکت‌کنندگان گفت: ما که اسلحه نگرفته‌ایم که مخاطب حتما در برنامه شرکت کند! حتی گاهی شرکت‌کننده‌ای داریم که تا سه بار در برنامه شرکت می‌کند و علاقه خودش است.

رضوی در ادامه بیان کرد: در سال ۹۷ چرخه تولید برنامه‌های تلویزیونی رشد پیدا کرد و کاش کسانی که درباره درآمدزایی اپلیکیشن‌ها صحبت می کنند اینها را هم در نظر بگیرند. با این حال برآورد ما با شبکه است و سایر برنامه‌ها هم همینطور است و اطلاعی از درآمد آن‌ها نداریم و البته این دغدغه نسبت به شفافیت عملکرد آن‌ها به دلیل این است که تاکنون توضیحی در این باره ارایه نشده و شرکت متصدی باید در این باره پاسخگو باشد.

گودرزی در پایان این نشست در پاسخ به اینکه برخی از شرکت کنندگان مسابقه را گمراه می‌کند، یادآور شد: ما در تلویزیون گمراه کردن و دروغ گفتن نداریم. در یکی دو برنامه بازی‌هایی را انجام دادم اما هدف ما این است که برنامه پرمخاطب باشد و به مخاطب تلویزیون اضافه شود و قصد دیگری نداشتیم.

  • منبع خبر : مهر