شرکت‎های هواپیمایی آمریکا تهدید چین را جدی گرفتند
شرکت‎های هواپیمایی آمریکا تهدید چین را جدی گرفتند

پکن تا امروز چهارشنبه به شرکت‎های آمریکایی فرصت داده بود تا در عمل به سیاست چین واحد، ادبیات وبسایت‎های خود را تغییر داده و تایوان را کشوری مستقل خطاب نکنند؛ تهدیدی که کارگر افتاد.  انتظار می‌رود شرکت‌های هواپیمایی بزرگ آمریکا تا پایان امروز چهارشنبه با سررسید مهلتی که پکن برایشان تعیین کرده، ادبیاتی که در […]

پکن تا امروز چهارشنبه به شرکت‎های آمریکایی فرصت داده بود تا در عمل به سیاست چین واحد، ادبیات وبسایت‎های خود را تغییر داده و تایوان را کشوری مستقل خطاب نکنند؛ تهدیدی که کارگر افتاد.

 انتظار می‌رود شرکت‌های هواپیمایی بزرگ آمریکا تا پایان امروز چهارشنبه با سررسید مهلتی که پکن برایشان تعیین کرده، ادبیاتی که در وبسایت‌های رسمی‌شان نسبت به تایوان اتخاذ کرده‌اند را در راستای احترام به سیاست چین واحد تغییر دهند.

گفتنی است پکن در اوایل سال میلادی جاری با ارسال نامه به ۳۶ شرکت هواپیمایی خارجی در کشورهایی نظیر کانادا، آلمان، انگلیس و آمریکا خواستار آن شد تا در اشاره به مناطقی مانند تایوان، هنگ‌کنگ و ماکائو که بخشی از تمامیت ارضی چین محسوب می‌شوند، از عنوان کشور مستقل استفاده نکنند.

پیشتر کاخ سفید اخطار چین را که مهلت سررسید آن امروز ۲۵ جولای تعیین شده بود، بی‌معنی توصیف کرد حال آنکه ظاهراً شرکت‌های آمریکایی با توجه به جریمه‌ای که از جانب پکن در انتظارشان است، این تهدید را جدی گرفته و در حال تغییر ادبیات وبسایت‌های خود دررابطه با مناطق مورد مناقشه هستند.

تاکنون، خطوط هواپیمایی آمریکا (AAL.O) و دلتا تغییرات درخواستی را در وبسایت‌های خود اعمال کرده‌اند حال‌آنکه انتظار می‌رود هواپیمایی متحد (UAL.N) نیز چنین اقدامی انجام دهد.