پوتین خواستار شناسایی و بی‌اثر کردن فوری تروریست‌های خارجی شد
پوتین خواستار شناسایی و بی‌اثر کردن فوری تروریست‌های خارجی شد

پوتین خواستار شناسایی و بی‌اثر کردن فوری تروریست‌های خارجی بازگشته از سوریه و عراق به کشورهایشان شد. به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه از جامعه جهانی خواست تا از معیارهای دوگانه در مبارزه با تروریسم جهانی دست بردارد و تروریست‌های بازگشته از سوریه و عراق به کشورهایشان را فورا […]

پوتین

پوتین خواستار شناسایی و بی‌اثر کردن فوری تروریست‌های خارجی بازگشته از سوریه و عراق به کشورهایشان شد.

به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه از جامعه جهانی خواست تا از معیارهای دوگانه در مبارزه با تروریسم جهانی دست بردارد و تروریست‌های بازگشته از سوریه و عراق به کشورهایشان را فورا شناسایی و خنثی کند.

پوتین در پیامی به شرکت‌کنندگان در شانزدهمین نشست سران اطلاعاتی، امنیتی و مجریان قانون از سراسر جهان امروز (چهارشنبه) در شهر “کرانسودار” واقع در جنوب روسیه برگزار شد، خاطرنشان کرد: ما در راستای مبارزه با تروریسم و منع گسترش افکار تروریستی و پشتیبانی مالی از گروه‌های مسلح غیرقانونی تلاش می‌کنیم و می‌خواهیم در روند سیاسی از معیارهای دوگانه در راستای مقابله با جدی‌ترین تهدیدات پیش رو این دوره اجتناب شود.

رئیس جمهوری روسیه، جامعه جهانی را به پایبندی به مهم‌ترین تصمیمات شورای امنیت در این زمینه تشویق کرد.

پوتین نسبت به کشورهایی که در معرض حملات سازمان‌های تروریستی در سوریه و عراق قرار گرفته و در پی آن ساختارهای زیربنایی‌شان تخریب و توانایی جنگی‌شان به‌ طور کامل از بین رفته، هشدار داد.

وی در ادامه افزود: تروریست‌ها تاکتیک‌هایشان را تغییر داده و پایگاه‌های جدید در دیگر کشورهای منطقه تشکیل می‌دهند.

رئیس جمهوری روسیه نسبت به خطرات تروریست‌های خارجی که در معرض شست‌وشوی مغزی قرار گرفته و در مناطق درگیری آموزش‌های نظامی دیده و به کشورهایشان بازگشته و فعالیت‌های تروریستی‌شان را ادامه می‌دهند، هشدار داد.

پوتین همچنین تصریح کرد: باید تروریست‌های خارجی شناسایی و در زمان مناسب آن‌ها را خنثی کرد.

رئیس‌جمهوری روسیه درباره مشارکت آمریکا و عربستان گفت: هیچ چیز در جهان دائمی نیست.

پوتین افزود: ویژگی روابط روسیه با کشورهای خاورمیانه این است که بازی دوگانه‌ای از سوی مسکو وجود ندارد و سیاست مسکو شفاف است.

وی خاطرنشان کرد، مسکو در مساله کردستان عراق مداخله نمی‌کند و عملکرد روسیه با هدف عدم شعله‌ور کردن بحران است: “روسیه روابط تاریخی خوبی با کردها دارد و اما درخصوص کردستان عراق مسکو معتقد است همه چیز باید در جهت کاهش تنش باشد. هر چیزی که در یک  کشور رخ می‌دهد، مساله داخلی است.

وی این سخنان را در باره شرایط کاتالونیا نیز تکرار کرد و گفت: همه چیزهایی که درباره عراق گفتم درباره کاتالونیا هم صادق است. من حساسیت موضوع کردستان را برای ایران، سوریه و ترکیه درک می‌کنم اما هیچ چیزی را تحمیل نمی‌کنیم و در این امور دخالتی نمی‌کنیم.

رئیس جمهوری روسیه همچنین در پاسخ به سوالی درباره انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۸ روسیه و شرکت در این انتخابات گفت هنوز در این باره تصمیمی نگرفته است.

پوتین هم‌چنین گفت که شخصا درباره وجود بمب هسته‌ای در کره شمالی توسط رهبر سابق این کشور و پدر کیم جونگ اون مطلع شده بود. وی گفت: در سال ۲۰۰۱ زمانی که در راه ژاپن بودم توقف کوتاهی در کره شمالی داشتم و با پدر رهبر کنونی این کشور دیدار داشتم. همان زمان کیم جونگ ایل به من گفت که آنها بمب اتمی دارند و بعلاوه سئول پایتخت کره جنوبی در تیررس توپخانه آنها قرار دارد. این صحبت‌ها مال چه زمانی است؟ ۲۰۰۱! و اکنون ۲۰۱۷ هستیم. این کشور تحت تحریم‌های دائم قرار داشته و به جای بمب اتمی حالا بمب هیدروژنی ساخته است!

رئیس جمهوری روسیه افزود: نمی‌خواهم درباره سیاسیت دونالد ترامپ در قبال کره شمالی هیچ ارزیابی‌ای داشته باشم اما هر دو طرف باید این لفاظی‌های تند را کنار بگذارند. هر چه هست ارزیابی سیاست رئیس جمهوری آمریکا و تصمیم گیری درباره آن به من مربوط نمی‌شود اما می‌توانم تکرار کنم و بگویم که دو طرف باید لفاظی‌های خود را کنار بگذارند و راهی برای مذاکره مستقیم میان آمریکا و کره شمالی و میان کره سمالی و کشورهای منطقه پیدا شود.

در نشست کرانسودار که تا فردا پنجشنبه (پنجم اکتبر) ادامه خواهد داشت، نمایندگان ۱۱۶ هیئت از ۷۴ کشور و چهار سازمان بین‌المللی از جمله سازمان ملل، اتحادیه اروپا، سازمان‌های همکاری شانگهای و انجمن کشورهای مستقل حضور دارند.