شهردار باقرشهر استعفا داد
شهردار باقرشهر استعفا داد
شهردار باقرشهر در جلسه فوق العاده عصر امروز در محل شورای اسلامی شهر باقرشهر از سمت خود استعفا داد.

شهردار باقرشهر استعفا داد

شهردار باقرشهر در جلسه فوق العاده عصر امروز در محل شورای اسلامی شهر باقرشهر از سمت خود استعفا داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ری، عصر امروز براساس برنامه اعلام شده جلسه استیضاح شهردار باقرشهر که در ابتدای جلسه به استعفا تغییر رویکرد پیدا کرد با تاخیر یک ساعت و نیمه و ورود و خروج چندین باره خبرنگاران برگزار شد.

در این جلسه که با حضور شهردار، رئیس و اعضای شورای اسلامی باقرشهر، مسئول امور شهری معاونت فرمانداری و نماینده ویژه فرمانداری ری و مسئولان شهری برگزار شد ۲ مرتبه از خبرنگاران خواسته شد که بنا بر مصلحت جلسه را ترک کنند اما در نهایت در جلسه ای که با حضور خبرنگاران برگزار شد علیرضا ناصری پور شهردار باقر شهر با ارائه عملکرد خود در حوزه عمرانی و خدماتی گزارشی را به صورت مختصر ارائه کرد و در حین ارائه گزارش تاکید کرد که خبرنگاران می توانند با مقایسه عملکرد شهرداری باقرشهر و سایر شهرداری ها از صحت و سقم کیفیت خدمات دهی از سوی شهرداری و در مدت مدیریتی خود مطلع شوند.

ناصری پور با تاکید بر اینکه نیتی به غیر از خدمت به مردم ندارم گفت: امسال سومین مرتبه است که به عنوان شهردار نمونه انتخاب شدم و شهرداری باقرشهر نیز در دو سال گذشته به عنوان شهرداری نمونه در استان تهران انتخاب شده است.

وی با اشاره به پرداخت بدهی های مجموعه شهرداری باقرشهر در طول ۲ سال فعالیت تصریح کرد: شهرداری باقرشهر از نظر مالی در بهترین شرایط قرار دارد و هم اکنون هیچ گونه بدهی ندارد و در حال حاضر ۱۰٫۵ میلیارد تومان در حساب شهرداری وجود دارد.

شهردار پیشین باقرشهر با اشاره به جلوگیری از ازدیاد نیرو در شهرداری افزود: در مجموعه شهرداری باقرشهر از اضافه شدن نیرو به سیستم اداری جلوگیری کردیم و حتی ۱۰ نفر از پرسنل نیز کاسته شد و در حال حاضر ۳۹۸ نفر در شهرداری مشغول به فعالیت هستند.

ناصری پور تاکید کرد: نتوانستم نظرات برخی را جلب کنم و تنها رضای خدا را در انجام امور در نظر داشتم و در تمامی موارد تنها به منافع مردم نظر داشتم و مشکلات زمانی حادث می شود که منافع اشخاصی در خطر بیفتد و اگر کارها براساس روال قانونی صورت گیرد اتفاقی نخواهد افتاد.

وی در اعتراض خبرنگاران به عدم روشنگری نتیجه جلسه اظهار داشت: شما به مردم بگویید شهردار استعفا داد.

پیش از این اعلام شده بود اعضای شورای شهر باقرشهر پیش از این در موضوع سوالات ۱۸ گانه از شهردار باقر شهر قانع نشدند و ابهامات برطرف نشده است، لذا امروز اعضای شورا با استعفای شهردار به جای استیضاح موافقت کردند.

شهردار سابق باقرشهر در پایان جلسه علنی و پیش از انتخاب سرپرست از سوی اعضای شورا در جمع خبرنگاران گفت: دوستان به این نتیجه رسیدند که نمی توانند کار کنند و وقتی مجموعه ای تمایل به همکاری نداشته باشد اصرار برای ماندن شایسته نیست و شورا، شهرداری و در نهایت مردم متضرر خواهند شد‌.

وی همچنین یادآور شد: تا آخرین لحظه بدون اینکه ذره ای به فکر رفتن باشم در سمت شهرداری به مردم شهر باقرشهر خدمات رسانی کردم، اما گویا دوستان برای نپذیرفتن توضیحات من عهد بسته بودند، لذا ادامه این ماجرا را به صلاح ندیدم.

در ادامه ابوطالب بقرایی عضو شورای اسلامی شهر باقرشهر در گفت و گو با خبرنگار تسنیم بیان کرد: علت استیضاح عملکرد عمرانی شهرداری باقر شهر و کاهش خدمات دهی نسبت به دوره پیشین شهرداری بوده است.

وی با بیان اینکه مدیریت سلایق تمامی اعضای شورا کار دشواری است افزود: نوع مدیریت و عملکرد شهردار موجب شد که تا استیضاح پیش برویم، یکی از عوامل استیضاح میزان اعتباری است که در حساب شهرداری می باشد.

عضو شورای اسلامی شهر باقرشهر ادامه داد: این میزان از اعتبار در حساب شهرداری مورد قبول ما نیست و به نظر من شهرداری که در باقرشهر ۲۰ میلیارد بدهی نداشته باشد، عملکرد مطلوب نداشته است.

وی تصریح کرد: مقایسه این دوره شهرداری با دوره پیشین علت اصلی ایرادات وارده به شهرداری باقرشهر است و از نظر اعضای شورا، شهردار در امور عمرانی ضعیف ظاهر شده است.

در ادامه رئیس شورای اسلامی شهر باقرشهر در جمع خبرنگاران با بیان اینکه موافق عملکرد شهردار بوده است گفت: اقدامات شهرداری باقرشهر در طول سال های فعالیت جزو کارهای زیربنایی بوده و در شرایط فعلی نیز موافق انتخاب مجدد ایشان هستم و قطع همکاری با نظر اکثریت اعضای شورا صورت گرفته است.

در پایان پس از بررسی استعفای شهردار باقرشهر پایان کار ناصری پور شهردار باقرشهر از سوی شورای اسلامی باقرشهر اعلام شد و شورای اسلامی باقرشهر اسد سرنابه مسئول واحد فنی و شهرسازی شهرداری باقرشهر را به عنوان سرپرست شهرداری معرفی کرد.