شوک به والیبال ایران با شکست برابر ژاپن/ دومین باخت در لیگ ملت‌ها
شوک به والیبال ایران با شکست برابر ژاپن/ دومین باخت در لیگ ملت‌ها

تیم ملی والیبال ایران که در دو دیدار گذشته در لیگ ملت ها برابر فرانسه و استرالیا صاحب یک پیروزی و یک شکست شده بود، در سومین دیدار خود برابر ژاپن شکست خورد. روز سوم از هفته نخست لیگ ملت های والیبال از ساعت ۱۷:۳۰دیروز یکشنبه با دیدار تیم های ملی ایران و ژاپن به […]

تیم ملی والیبال ایران که در دو دیدار گذشته در لیگ ملت ها برابر فرانسه و استرالیا صاحب یک پیروزی و یک شکست شده بود، در سومین دیدار خود برابر ژاپن شکست خورد.

روز سوم از هفته نخست لیگ ملت های والیبال از ساعت ۱۷:۳۰دیروز یکشنبه با دیدار تیم های ملی ایران و ژاپن به میزبانی فرانسه پیگیری شد که طی آن تیم ایران با نتیجه ۳ بر یک به ژاپن باخت.

شاگردان کولاکوویچ در حالی برابر ژاپن تن به شکست دادند که آخرین باخت ایران برابر این کشور به رقابت های جام واگنر لهستان برمی گشت که در سال ۲۰۱۵ رقم خورد و طی آن ملی پوشان کشورمان ۳ بر صفر شکست خورده بودند.

تیم ملی ایران درحالی به مصاف حریف آسیایی خود رفت که در دو دیدار گذشته برابر فرانسه تن به شکست داد و استرالیا را با شکست بدرقه کرد.

ست اول؛ ژاپن برتر بود و برد
هر چند در سالهای اخیر تیم ملی والیبال ایران کار سختی برابر ژاپن نداشته و توانسته بارها این تیم را در رویدادهای مختلف شکست دهد اما پیش بینی می شد که این بار شاگردان کولاکوویچ کار سختی داشته باشند. بازی با برتری چشم بادامی ها آغاز شد و این تیم با سرویس های خوب امتیازات ابتدایی را جمع کرد و وقت اول استراحت فنی را ۸ بر ۵ از ایران برد.

در شروع مجدد بازی ملی پوشان کشورمان نمایش بهتری داشتند و امتیازات  از دست رفته را جبران کردند و در امتیاز ۱۵ با ژاپن برابر شدند اما بازهم حریف آسیایی بود که وقت استراحت فنی را به سود خود خاتمه داد و پیش افتاد.

سعید معروف در بازگشت تیم ها به زمین دفاع  خوبی روی تور داشت و توانست با همین دفاع ایران را از ژاپن جلو بیندازد اما سرویس های خوب و پرقدرت ژاپنی ها باعث شد این تیم مجددا پیش بیفتد و با دقت و تمرکز بیشتری بازی را ادامه دادند و ۲۱ بر ۱۸ جلو افتادند. ژاپنی در دفاع خوب بودند و اجازه ندادند ایران به خواسته اش برسد.

رقابت نزدیک دو تیم در امتیازات پایانی ست نخست در نهایت به سود ژاپنی ها به پایان رسید و این تیم ۲۵ بر ۲۲ ایران را شکست داد.

ست دوم؛ ژاپن دست بردار نبود
ژاپنی ها که به نظر می رسد برای حضور در این مسابقات تدارک خوبی دیده اند و در بهترین شرایط قرار دارند، ست دوم را هم مثل گیم اول با قدرت شروع کردند و سرعت را در دستور کار داشتند. به همین خاطر ماجرای ست اول در وقت اول فنی تکرار شد و تلاش ملی پوشان کشورمان هم نتوانست مانع از امتیازگیری خوب ژاپنی ها شود.

حریف آسیایی ایران در ست دوم دفاع خوب شان را ادامه دادند و با اعتماد به نفس بالاتری کار را دنبال کردند. در مقابل ملی پوشان کشورمان که از بازی خوب ژاپنی ها غافلگیر شده بودند نه تنها عملکرد مطلوبی نداشتند بلکه اعتماد به نفس خود را هم از دست داده بودند به گونه ای که ۱۳ بر ۱۰ از حریف عقب افتادند.

ایران در ادامه نمایش بهتری داشت و رقابت را به امتیاز یک به یک کشاند اما حریف ۱۷ بر ۱۵ بازهم پیش افتاد و این فاصله امتیازی را تا امتیاز ۲۰ حفظ کرد. با وجود تلاش ملی پوشان کشورمان این ژاپن بود که از برتری اش کوتاه نیامد و ۲۲ بر ۲۰ از حریف خود پیش افتاد. با این حال تلاش ایرانی ها در امتیاز ۲۲ جواب داد و کار به تساوی کشید. در ادامه ژاپنی ها بهتر عمل کردند و زودتر به امتیاز ۲۴ رسیدند اما این پایان کار نبود و ایران هم به این امتیاز رسید. در ادامه امتیازات پایاپا پیش رفت و در نهایت ژاپنی ها ۳۰ بر ۲۸ این ست را هم بردند.

ست سوم؛ ایران به بازی برگشت
شرایط در ست سوم متفاوت تر از دو سه قبل آغاز شد و ایران رقابت تک به تک امتیاز گرفتن را با ژاپنی ها پیش برد و هر چند وقت اول استراحت فنی را واگذار کرد اما رقابت بسیار فشرده ای با حریف داشت و این نزدیک بودن در امتیازات بعدی هم ادامه پیدا کرد و دو تیم در امتیاز ۱۱ برابر شدند. ادامه این ست هم تا امتیاز ۱۶ یک به یک پیش رفت اما وقت دوم استراحت فنی را بازهم ژاپنی ها بردند.

برای دو تیم رقابت فشرده در ست سوم بسیار نزدیک و سخت بود و برخی لحظات ایران پیش بود و برخی امتیازات را هم ژاپن پیش می افتاد تا اینکه ایران در امتیاز ۲۱ فاصله را با حریف به عدد دو رساند. شاگردان کولاکوویچ این برتری را ادامه دادند و با دفاع خوبی که روی تور داشتند توانستند روند امتیازگیری ژاپنی ها را قطع کنند و در نهایت ست سوم را با نتیجه ۲۵ بر ۲۳ به سود خود خاتمه دادند تا کار به ست چهارم کشیده شود.

ست چهارم؛ ژاپن به برتری رسید
این ست هم مانند ست سوم با رقابتی نزدیک شروع شد و ادامه اش نیز به همین روال طی شد. ملی پوشان کشورمان که متوجه سختی این دیدار شده بودند با اعتماد به نفس و انگیزه بالاتری کار را دنبال کردند و هر چند در برخی لحظات از حریف پیش افتادند اما اکثر امتیازات به صورت یک به یک رد و بدل شد تا دو تیم در امتیاز ۱۹ مساوی شدند.

از این امتیاز به بعد کار برای دو تیم حساس تر پیش رفت و شور و نشاط بیشتری بر بازی حاکم شد و دو امتیاز در امتیاز ۲۰ هم مساوی به کارشان ادامه دادند و چند امتیاز مساوی دیگر هم پیش رفتند که در نهایت ژاپن ۲۵ بر ۲۳ این ست را برد تا در مجموع ۳ بر یک برنده شود.