شکاف های جدید در ایستگاه فضایی بین المللی کشف شد
شکاف های جدید در ایستگاه فضایی بین المللی کشف شد
شکاف های تازه ای در ماژول روسی ایستگاه فضایی بین المللی رصد شده و بیم آن می رود آنها گسترده تر شوند.

به گزارش صبح اقتصاد  شکاف های تازه ای در ماژول روسی ایستگاه فضایی بین المللی رصد شده و بیم آن می رود آنها گسترده تر شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینسایدر، فضانوردان شکاف‌هایی در ماژول روسی ایستگاه فضایی بین المللی کشف کرده‌اند.

ولادیمیر سولویف مدیر پرواز بخش بخش روسی ایستگاه فضایی بین المللی در این باره می‌گوید: شکاف‌هایی سطحی روی برخی از نقاط ماژول زاریا رصد شده است. این خبر بدی است و نشان می‌دهد با گذر زمان شکاف گسترده‌تر می‌شوند.

هنوز مشخص نیست میزان شکاف‌های جدید چقدر است یا دلیل به وجود آمدن آنها چیست. از سوی دیگر سولویف نیز اعلام نکرد آیا شکاف‌ها به نشت هوا منجر می‌شوند یا خیر.

ماژول زاریا با ۴۱ فوت طول نخستین بخش از ایستگاه فضایی بین المللی است و در سال ۱۹۹۸ میلادی به مدار زمین ارسال شد. به طور کلی هم اکنون از این ماژول به عنوان انبار و پیش رانش استفاده می‌شود.

شکاف‌های مذکور جدیدترین چالش‌های مربوط به ماژول های روسی هستند. البته باید توجه داشت در بخش روسی این ایستگاه برخی از قدیمی ترین تجهیزات این سازه وجود دارند.

سال گذشته توالتی در بخش روسی خراب شد، دمای ماژول به طور مرموزی بالا رفت و سیستم ذخیره اکسیژن نیز مختل شد.

به گفته سولویف تعدادی از تجهیزات به شدت آسیب دیده‌اند و قادر به سرویس رسانی نیستند. این در حالی است که برخی از تجهیزات را نمی‌توان جایگزین کرد. ما پیش بینی می‌کنیم پس از ۲۰۲۵ میلادی تعداد زیادی از تجهیزات ایستگاه فضایی بین المللی از کار بیفتند.