شکایت بی نتیجه اوجاقی از قهرمان ووشوی ایران
شکایت بی نتیجه اوجاقی از قهرمان ووشوی ایران
نایب رئیس فدراسیون ووشو و سرمربی تیم ملی ساندای ایران، از تنها مدال آور تاریخ ووشوی ایران در وزن ۵۶ کیلوگرم بازی‌های آسیایی شکایت کرده که این پرونده به دلیل غیرمستند بودن ادله راه به جایی نبرده است.

به گزارش واحد ورزشی خبرگزاری صبح اقتصاد در پی انتشار اعلام خبر دوپینگ مریم هاشمی ووشوکار تیم ملی ایران (در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۹)، برخی ووشوکاران نام آشنای تیم ملی بانوان اعم از شهربانو منصوریان نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند اما در این میان بحث شکایت حسین اوجاقی از جلیل عطایی تنها مدال آور تاریخ ووشوی ایران در وزن ۵۶ کیلوگرم بازی‌های آسیایی موضوع قابل تاملی است که باعث‌ صدور قرار منع تعقیب در حق عطایی شده است.”شکایت بی نتیجه اوجاقی از قهرمان ووشوی ایران”

اوجاقی در حال حاضر سمت‌های نایب رئیسی فدراسیون ووشو، سرمربی تیم ملی ساندا و مدیر فنی تیم‌های ملی را در اختیار دارد.

جلیل عطایی در واکنش به این اتفاق اظهار کرد: بنده چندین سال در خارج از کشور و به دور از فدراسیون ووشو بوده‌ام، چون معتقدم در این فدراسیون برای قهرمانان و مدال آوران جایی وجود ندارد. به همین دلیل نسبت به این اتفاقات اخیر مبنی بر فاش شدن پنهان کاری فدراسیون در رابطه با دوپینگ‌ها، هیچ واکنشی نه در قالب مصاحبه و نه در قالب اظهار نظر شخصی در فضای مجازی نداشته‌ام.

او در مورد شکایت اوجاقی و محکومیتش ادامه داد: واقعیت این است که اصلا نمی‌دانم چرا از من شکایت شده است، بنده فردی هستم که تنها مدال ووشوی ایران در وزن ۵۶ کیلوگرم بازی‌های آسیایی را به دست آوردم، مدالی‌که تاکنون تکرار نشده است. روزی در خانه بودم که احضاریه پلیس فتا برای من آمد، از همه جا بیخبر به پلیس فتا رفتم که در آنجا به بنده یک شماره تلفن دادند که اصلا برای من نبود، اما گفتند شما با این شماره اکانت اینستاگرامی دارید و صحبت‌هایی مطرح کرده‌اید که بار حقوقی دارد.”شکایت بی نتیجه اوجاقی از قهرمان ووشوی ایران”

پیشکسوت ووشوی ایران افزود: در حقیقت آن شماره اصلا برای من نبود چون چند سال قبل آن را واگذار ‌کرده بودم و هیچ حسابی هم با آن شماره نداشتم. در ادامه متوجه شدم که فردی به نام “کوهیار سالار” وکالت اوجاقی را بر عهده گرفته که ظاهرا مسئول کمیته انضباطی فدراسیون نیز است. سوال من این است که آیا او نباید به عنوان مسئول‌ کمیته انضباطی میانه رو باشد؟ آیا درست است که او در دعوای دو نفر از خانواده ووشو وکیل یکطرف باشد؟شکایت بی نتیجه اوجاقی از قهرمان ووشوی ایران”

او در ادامه با اشاره به تبرئه شدنش، گفت: پس از این اتفاقات بود که قاضی پرونده نه تنها بنده را تبرئه کرد، بلکه به دلیل سندیت نداشتن مدارک طرف مقابل وکیل اوجاقی را نیز به دادگاه تخلفات انتظامی وکلا ارجاع کرده است. اسکرین شاتی هم توسط اوجاقی به دادگاه ارائه شده بود که قاضی پرونده آن را به رسمیت نشناخت و  آن را رد کرد. خوشبختانه نتوانستند برای من حکم‌ شلاق بگیرند.

عطایی همچنین گفت: به بنده گفتند که می‌توانم از اوجاقی و وکیلش شکایت کنم، اما بنده درگیر چنین مسائلی نیستم، تنها خواسته ما قهرمانان ووشو رعایت اخلاق حرفه‌ای و عدالت در فدراسیون است. چرا باید همه قهرمانانی که انتقاد می‌کنند کنار گذاشته شوند؟ مگر ووشو کم شخصیت‌هایی دارد؟ چرا همه کاره ووشو تنها چند فرد هستند؟ چرا باید آقای اوجاقی چندین سمت داشته باشد؟ امثال علی میرمیران، شخص بنده و دیگر دوستان که قهرمان این رشته هستیم، چرا نباید در ووشو باشیم؟

او در پایان با ابراز ناراحتی و انتقاد از وضعیت مدیریتی فدراسیون ‌ووشو، اظهار ‌کرد: در ووشو وقتی یک قهرمان انتقاد می‌کند، سریعا برای او مشکل ایجاد می‌شود. همین شهربانو منصوریان چه کار ‌کرده بود که ۲۰ ماه محرومش کردند؟”شکایت بی نتیجه اوجاقی از قهرمان ووشوی ایران”

  • منبع خبر : ایسنا