شیاد فضای مجازی دستگیر شد
شیاد فضای مجازی دستگیر شد

مرد شیادی که در شبکه های مجازی با معرفی خود به عنوان دختر از مردان اخاذی می کرد، توسط پلیس فتای اصفهان دستگیر شد. سرهنگ مرتضوی رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی با تهدید انتشار تصاویر خصوصی اش، قصد […]

مرد شیادی که در شبکه های مجازی با معرفی خود به عنوان دختر از مردان اخاذی می کرد، توسط پلیس فتای اصفهان دستگیر شد.

سرهنگ مرتضوی رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی با تهدید انتشار تصاویر خصوصی اش، قصد اخاذی دارد بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: شاکی که پسری جوانی است در اظهاراتش عنوان کرده مدتی پیش در شبکه‌های اجتماعی با فرد ناشناسی که خود را «محبوبه» معرفی کرده، آشنا شده و به قصد ازدواج با وی فیلم‌ها و تصاویر خصوصی و خانوادگی خود را در اختیار او قرار می‌دهد.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: آن فرد با هویت مجازی پس از دریافت اطلاعات خصوصی شاکی تغییر رفتار داده و از او تقاضای مبلغ ۱۰ میلیون تومان می کند تا فیلم‌ها و عکس‌هایش را در فضای مجازی منتشر نکند. با جمع آوری شواهد و مستندات لازم و اقدامات تخصصی در فضای مجازی نهایتاً متهم که خود را در فضای مجازی دختر معرفی می‌کرد پسری جوانی با هویت «رضا.ص» شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ مرتضوی تصریح کرد: متهم در مواجهه با مدارک و مستندات این پلیس صراحتاً به بزه انتسابی اقرار و به چندین مورد اخاذی و دریافت پول و کارت شارژ از کاربران شبکه‌های اجتماعی اعتراف کرد.