شیخ احمد: مخالف برگزاری مسابقات آسیایی در زمین بی طرف هستم
شیخ احمد: مخالف برگزاری مسابقات آسیایی در زمین بی طرف هستم

رئیس شورای المپیک آسیا با بیان اینکه ورزش از سیاست جدا است و هر تیمی در لیگ قهرمانان آسیا باید در خانه خود به مصاف حریفانش برود، گفت: امیدوارم AFC راه حلی برای این مسئله پیدا کند. شیخ احمد در حاشیه سفرش به ایران و حضور در کمیته ملی المپیک به سئوالات خبرنگاران پاسخ داد. […]

رئیس شورای المپیک آسیا با بیان اینکه ورزش از سیاست جدا است و هر تیمی در لیگ قهرمانان آسیا باید در خانه خود به مصاف حریفانش برود، گفت: امیدوارم AFC راه حلی برای این مسئله پیدا کند.

شیخ احمد در حاشیه سفرش به ایران و حضور در کمیته ملی المپیک به سئوالات خبرنگاران پاسخ داد.

وی درباره بحث حضور تیم های ایرانی و عربستانی در کشور بی طرف در لیگ قهرمانان آسیا، گفت: زمانی که در کنفدراسیون فوتبال آسیا بودم این نظر را داشتم که هیچ تیمی نباید خارج از خانه و کشور خود میزبان باشد.

وی با بیان اینکه با بازی در کشور بی طرف مخالف است، تصریح کرد: ورزش باید خارج از سیاست باشد. امیدوارم که همکاران ما در کنفدراسیون آسیا و نایب رئیس شما (علی کفاشیان) راه حلی در اینباره پیدا کنند.

رئیس شورای المپیک آسیا تاکید کرد: قوانین مشخص است و باید از آنها پیروی کرد. اگر این بحث همینطور ادامه پیدا کند، مشکلات بزرگتر می شود.

شیخ احمد همچنین در مورد دلایل سفر خود به ایران توضیح داد و گفت: به ایران آمدم تا به رئیس کمیته ایران آغاز دوره مدیریتش در این کمیته را تبریک بگویم و اینکه کل خانواده ورزش ایران را دوباره کنار هم قرار داده است.

وی ادامه داد: این موضوع آغاز راه روشنی برای ورزش ایران خواهد بود؛ من اطمینان دارم که از این پس مجدد دوران طلایی ورزش ایران را شاهد خواهیم بود.

رئیس شورای المپیک آسیا با بیان اینکه ایران در جایگاه خوبی قرار دارد، افزود: صحبت‌های خوبی در دیدار با صالحی‌امیری مطرح شد، ظاهراً قرار است ایران کاروانی بزرگ به بازی‌های آسیایی اعزام کند؛ من برای این کاروان آرزوی موفقیت دارم.

شیخ احمد همچنین در بخش دیگری از صحبت‌های خود خطاب به حاضران گفت: باید از شما تشکر کنم و برای صالحی‌امیری هم آرزوی موفقیت دارم.